DOOR Rowan Blom 

31 december 2020

Goede voornemens
KVV Magazine


We kunnen helaas nog niet naar de gym de komende weken. Maar dat is nog geen reden om je goede voornemens voor 2021 maar aan de kant te schuiven. Ook al vinden we thuis trainen vaak lastiger, je kunt nog steeds werken aan een gezonde leefstijl. Hoe zorg je er nu voor dat je jouw goede voornemens in 2021 wél haalt? Hier vind je drie eenvoudige tips.

Tip 1: Maak je voornemens haalbaar

Je hebt grote plannen voor het nieuwe jaar en daarom heb je een aantal mooie voornemens opgesteld. Maar wees eens eerlijk tegen jezelf: zijn deze voornemens niet te groot? Als je tien kilo wilt afvallen voor eind februari, is dat waarschijnlijk wat veel gevraagd. Half januari merk je misschien al dat dat niet gaat lukken en stop je ermee. Dat is zonde natuurlijk. Je kunt dan beter als doel stellen dat je voor eind juni tien kilo wilt afvallen. De kans is dan veel groter dat je dit doel ook haalt.

Tip 2: Stel concrete acties op

Als je tien kilo wilt afvallen of drie kilo spiermassa wilt opbouwen, moet je hier natuurlijk wel iets voor doen. Om het halen van je goede voornemens makkelijker te maken is het slim om concrete acties op te stellen. Je weet dan precies wat je moet doen op een dagelijkse basis om uiteindelijk je grotere doel te behalen. Zo behaal je ook elke dag een klein doel waar je trots op mag zijn. Dat werkt heel motiverend.

Enkele voorbeelden van concrete acties:

  • Drie keer per week trainen
  • Ontbijten met een eiwitrijk gerecht met fruit
  • Elke dag een kwartiertje wandelen
  • Eén schepje minder suiker in de koffie
  • Een half uur eerder naar bed
  • Groenten bij de lunch

Je ziet dat deze acties niet zo heel groot zijn. Dat doen we bewust. Het is namelijk beter om elke keer een paar kleine veranderingen te doen, zodat je het ook makkelijker volhoudt. Zo maak je jouw leefstijl steeds net wat gezonder en kun je hier langzaam aan wennen. Je houdt het dan veel leuker voor jezelf en de kans dat je je voornemens haalt is een stuk groter.

Tip 3: Kies niet meer dan vijf concrete acties uit

Je wilt afvallen, carrière maken, lekkerder in je vel zitten en nog veel meer. Vaak hebben we te veel goede voornemens, waardoor je ineens helemaal moet gaan veranderen. Grote kans dat dat niet gaat lukken, dus probeer slechts één of twee grotere doelen uit te kiezen. Hiervoor kies je in totaal vijf concrete acties uit. Zo maak je het voor jezelf een stuk makkelijker en die vijf concrete acties worden waarschijnlijk al snel gewoontes. Je kunt dan na één of twee maanden weer een aantal nieuwe acties toevoegen en eventueel ook een extra doel. Je doet dus niet alles in één keer, maar na een jaar heb je dan toch wel een aantal mooie doelen behaalt!



Dé musthave voor
krachtsportende powervrouwen

4 e-books met alle info die je nodig hebt

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(231, 65, 67)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Behaal jouw bodygoals

Don't know where to start?

Explore our most popular learning topics. 

Powervrouw Bundel 1

Dit vind je misschien ook leuk:

Sterke gedisciplineerde vrouw

Zo bouw je discipline op: 4 praktische tips

Je hebt motivatie nodig om te beginnen met sport en een gezonde levensstijl. Hier kun je echter niet op blijven teren. Op sommige momenten zit je misschien niet lekker in je vel, waardoor je geen motivatie meer hebt. Dan is

Lees Meer
Winterdip depressie

Krachttraining tegen depressie: kom uit je winterdip!

De winterdip: vrijwel elke vrouw heeft hier wel eens last van gehad. Zodra de dagen korter worden, zien we steeds minder daglicht. En dat heeft effect op onze stemming. Je zit minder lekker in je vel, je wordt somberder en

Lees Meer
Sterke vrouw

Checklist: zo blijf je ook nu aan je bodygoals werken

Nu de sportscholen de komende tijd gesloten zijn en steeds meer mensen thuis werken, proberen we onze weg te vinden om nog aan onze bodygoals te werken. Het is nu misschien lastig om de motivatie erin te houden. Maar weet

Lees Meer
Sportmotivatie terugvinden

Verander je gedachten en vind je sportmotivatie terug

Vind jij het soms lastig om jezelf te motiveren om te gaan sporten? Of ben je misschien al een aantal weken of maanden niet in de gym geweest? Je sportmotivatie wordt bepaald door jouw manier van denken. In dit artikel

Lees Meer
Vrouw met positieve mindset

5 tips voor een positieve mindset

Ken je die mensen die altijd maar vrolijk zijn, alles lijken te hebben en alles aandurven? Als je zelf zo iemand bent, heb je waarschijnlijk al een positieve mindset. Herken je dit niet in jezelf? Volg dan de onderstaande vijf

Lees Meer

7 tips voor de krachtsportende powervrouw

Ook jij bent een powervrouw! Misschien weet je dat nog niet, maar kijk maar eens wat je allemaal doet. Je runt het huishouden, zorgt voor de kids (en je partner), maakt carrière en tegelijkertijd houd je je ook nog eens

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 


100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>