DOOR Rowan Blom 

16 december 2020

Afvallen tijdens lockdown
KVV Magazine


Je maakte de afgelopen tijd eindelijk weer wat progressie of je wilde net weer echt van start gaan… Maar nu zitten we in een lockdown, waardoor het extra lastig is om je bodygoals te behalen. Je kan niet meer naar de gym en de kans is groot dat je veel minder beweegt. Hoe kan je toch aan je bodygoals werken tijdens de lockdown? Wij geven je drie tips.

1. Blijf bewegen

Ook al kun je niet meer naar de gym, het blijft belangrijk om te blijven sporten. Richt daarom je eigen thuisgym in met kettlebells, dumbbells of weerstandsbanden en motiveer jezelf om thuis te trainen. Misschien kun je wat minder zwaar trainen, maar doe dan wat extra herhalingen.

Het gaat trouwens niet alleen om je work-outs, maar ook om je totale hoeveelheid dagelijkse beweging. Veel mensen werken nu thuis en we gaan veel minder de deur uit. Om gewicht te blijven verliezen is het belangrijk dat je nog steeds voldoende beweegt. Zet bijvoorbeeld 10.000 stappen op een dag, doe een yogasessie of ga eens een rondje fietsen. Dit kan je ook doen met een vriend(in) of familielid, waardoor je meer gemotiveerd bent en die eenzaamheid een beetje tegengaat.

Zo motiveer je jezelf voor een thuis work-out ->

2. Zorg voor afleiding

Als we weinig de deur uit gaan, belanden we al snel op de bank met een goede film of serie. En natuurlijk vinden we dat daar lekkernijen bij horen, zoals koekjes of een zak chips. Hang je de hele dag al op de bank? Dan is de kans groot dat je vanuit verveling nog meer gaat eten. Niet zo goed voor je bodygoals…

Probeer daarom afleiding te zoeken. Pak een oude hobby op, ga af en toe iets doen in de buitenlucht, bel een vriend(in) of familielid op of ga het huis opruimen. Zorg ervoor dat je niet steeds maar op de bank hangt, want de kans is groot dat je dan gaat snacken. Daarbij verbrand je met vrijwel elke andere activiteit meer calorieën. Win-win dus!



3. Besteed meer tijd aan koken

Heb je veel tijd over? Besteed dan meer tijd aan het koken van een maaltijd of probeer eens iets nieuws. Als je er meer tijd aan besteedt, geniet je er ook meer van. Je eet bewuster en je zit sneller vol. Ook kan je jezelf aanleren om gezonder te koken. Probeer eens een eigen sausje te bereiden in plaats van een saus uit en pakje, maak een salade of soep als lunch of maak je eigen dessert met kwark en fruit. Je staat er waarschijnlijk van versteld hoe makkelijk het eigenlijk is om gezonder te koken!

Wil je meer tips over het aanpassen van je voedingspatroon en het opbouwen van spiermassa? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan! Deze bundel bestaat uit vier e-books met handige stappenplannen en oefeningen die jou helpen je droomlichaam te bouwen. Ontdek meer ->

Dé musthave voor
krachtsportende powervrouwen

4 e-books met alle info die je nodig hebt

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(231, 65, 67)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Behaal jouw bodygoals

Don't know where to start?

Explore our most popular learning topics. 

Powervrouw Bundel 1

Dit vind je misschien ook leuk:

Thuis trainen zwaarder maken

Zo maak je thuis trainen uitdagend: 6 trainingstips voor je thuis work-out

Helaas zijn we nu allemaal genoodzaakt om thuis te trainen. Misschien ben je de motivatie om te trainen daarom wel een beetje kwijtgeraakt. Je kunt niet meer met zware gewichten trainen en je vindt je work-outs niet meer uitdagend genoeg.

Lees Meer
Afterburn-effect

Meer afvallen door het afterburn-effect?

Je hebt misschien wel eens gehoord van het afterburn-effect. Dit houdt in dat je in de 22 - 24 uur na een training extra calorieën verbrandt. Hoe zit dat nu precies en hoe groot is het afterburn-effect? In dit artikel

Lees Meer
Side Lunge

Strakke dijen? Dit zijn de oefeningen die je moet doen (inclusief video’s)

Zie je dat vet aan de binnenkant van je dijbenen graag verdwijnen? Je kunt helaas niet plaatselijk vet verbranden, dus je moet ook je voedingspatroon aanpassen. Maar er zijn wel fitness oefeningen die je - in combinatie met een lagere

Lees Meer
Vrouw met veel spiermassa

Kunnen vrouwen net zoveel spiermassa opbouwen als mannen?

Vaak wordt gedacht dat mannen meer spiermassa kunnen opbouwen dan vrouwen. Maar is dat eigenlijk wel zo? In dit artikel lees je hier alles over. Toename in spiermassa Als we kijken naar het percentage spiermassa dat we kunnen winnen, is

Lees Meer
Opgeblazen gevoel na het sporten

Opgeblazen gevoel na het sporten? Hierdoor komt dat

Veel vrouwen sporten om strakker te worden. Maar soms hebben we na het sporten last van een opgeblazen gevoel en lijkt onze buik juist dikker. Niet helemaal wat je wilt natuurlijk en het kan ook heel vervelend zijn. Hoe ontstaat

Lees Meer
Dumbbell Row

5 redenen waarom elke vrouw aan krachttraining zou moeten doen

 Meer bewegen is natuurlijk goed voor onze gezondheid, maar krachttraining biedt nog veel meer voordelen. Waarom zou elke vrouw aan krachttraining moeten doen? Hieronder vind je vijf redenen. 1. Je lichaam krijgt mooie vormen De meeste vrouwen starten met krachttraining

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 


100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>