Lekkere trek in een hamburger

5 maart 2021

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Lekkere trek hebben we allemaal wel eens. Dit is wat het zo moeilijk maakt om een gezond voedingspatroon vol te houden. Helaas kan je cravings niet helemaal voorkomen, maar je kan er wél mee leren omgaan. Hieronder vind je 5 handige tips bij lekkere trek.

Tip 1: Ga iets anders doen

Vaak gaan we snacken als we ons vervelen. Of we pakken uit gewoonte een zak chips als we een film kijken. Op dit soort momenten krijgen we dan ook vaak lekkere trek. Hoe kan je dit nu tegengaan? Heel simpel: door iets anders te gaan doen! Ga een rondje wandelen, doe een yogasessie, neem een douche of lees een boek. Door even met iets anders bezig te zijn vergeet je jouw lekkere trek.

Tip 2: Drink een glas water

Soms denken we dat we lekkere trek hebben, maar heeft ons lichaam eigenlijk behoefte aan vocht. Dit los je op door een glas water te drinken. Het kan helpen tegen je cravings en het is sowieso goed voor je vochtbalans. Daarbij vult het ook nog eens je maag.

Tip 3: Neem even rust

Merk je ook dat je soms gaat snacken als je energie op is en je toch nog even door wilt gaan? Luister dan naar je lichaam en neem even rust. Die deadline moet je misschien echt halen of je moet echt nog even het huis schoonmaken, maar dat lukt waarschijnlijk ook nog wel als je nu vijf minuutjes of een kwartiertje rust neemt. Sluit jezelf even helemaal af van wat je aan het doen bent en doe iets wat jou ontspant, bijvoorbeeld een rondje wandelen, een meditatie of even rustig een kop thee drinken. Je hebt dan geen suiker- of vetrijke snack nodig en daarna kan je weer met volle energie verder!

Tanden poetsen als je cravings hebt

Tip 4: Poets je tanden

Het lijkt misschien een beetje een vreemde tip, maar vaak werkt het wel. Als je lekkere trek hebt, is het slim om je tanden te poetsen. Zo leid je jezelf even af en met net gepoetste tanden is het ook niet lekker om te snacken.

Tip 5: Eet voldoende eiwitten

Lekkere trek kan ook ontstaan als je een tekort hebt aan eiwitten. Je lichaam vertelt je dan eigenlijk dat je behoefte hebt aan eiwitten, alleen begrijpen je hersenen dit signaal niet zo goed. Zorg er daarom voor dat je gedurende de dag voldoende eiwitten eet en de dag ook begint met een eiwitrijk ontbijt. Het kan ook helpen om op het moment dat je cravings hebt een eiwitshake of een bakje magere kwark te nemen.

Tip 6: Gun jezelf af en toe iets lekkers

Als je nooit iets lekkers mag eten, is een gezond voedingspatroon heel lastig vol te houden. Daarbij is het nergens voor nodig om jezelf alles te ontzeggen. Af en toe iets lekkers binnen je caloriebehoefte kan prima. Overdrijf dit echter niet, maar houd je aan de 80/20 regel.

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo’s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

Je leert onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid