Dumbbell oefeningen

19 november 2020

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Train je thuis en heb je hier alleen dumbbells tot je beschikking? Of train je graag met losse gewichten in de sportschool en zijn de barbells vaak al bezet? Check dan deze 20 beste dumbbell oefeningen!

Dumbbell Lunge

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Dumbbell Bench Press

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)

 

 

Dumbbell Pullover

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst), latissimus dorsi (rug)

Dumbbell Squat

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Arnold Press

Belangrijkste spiergroepen: deltoids voorste kop (voorkant schouders)

Single Leg Romanian Deadlift

Belangrijkste spiergroepen: hamstrings (achterkant bovenbeen), glutes (billen)

One-Arm Dumbbell Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)

 

Overhead Side Bend

Belangrijkste spiergroepen: obliquus abdominis (schuine buikspieren)

Biceps Curl

Belangrijkste spiergroepen: biceps (voorkant bovenarm)

 

Dumbbell Calf Raise

Belangrijkste spiergroepen: calves (kuiten)

 

Triceps Dumbbell Extension

Belangrijkste spiergroepen: triceps (achterkant bovenarm)

Dumbbell Fly

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)

 

Side Dumbbell Lateral Raise

Belangrijkste spiergroepen: deltoids middelste kop (zijkant schouders)

Dumbbell Kroc Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)

Dumbbell Good Mornings

Belangrijkste spiergroepen: hamstring (achterkant bovenbeen), glutes (billen)

 

Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met onze Powervrouw Bundel. In dit hardcopy boek vind je alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid