Dit zijn de 15 beste dumbbell oefeningen (+ video’s)

Dumbbell oefeningen
KVV Magazine


Train je thuis en heb je hier alleen dumbbells tot je beschikking? Of train je graag met losse gewichten in de sportschool en zijn de barbells vaak al bezet? Check dan deze 20 beste dumbbell oefeningen!

Dumbbell Lunge

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Dumbbell Bench Press

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)


 

Dumbbell Pullover

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst), latissimus dorsi (rug)



Dumbbell Squat

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Arnold Press

Belangrijkste spiergroepen: deltoids voorste kop (voorkant schouders)

Single Leg Romanian Deadlift

Belangrijkste spiergroepen: hamstrings (achterkant bovenbeen), glutes (billen)

One-Arm Dumbbell Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)


Overhead Side Bend

Belangrijkste spiergroepen: obliquus abdominis (schuine buikspieren)

Biceps Curl

Belangrijkste spiergroepen: biceps (voorkant bovenarm)


Dumbbell Calf Raise

Belangrijkste spiergroepen: calves (kuiten)


Triceps Dumbbell Extension

Belangrijkste spiergroepen: triceps (achterkant bovenarm)

Dumbbell Fly

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)


Side Dumbbell Lateral Raise

Belangrijkste spiergroepen: deltoids middelste kop (zijkant schouders)

Dumbbell Kroc Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)

Dumbbell Good Mornings

Belangrijkste spiergroepen: hamstring (achterkant bovenbeen), glutes (billen)


Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.


Powervrouw Bundel

Powervrouw Bundel