21 juni 2016

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Eieren
Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Volkoren brood bevat misschien wel veel gezonde koolhydraten, maar niet veel eiwitten. In Nederland zijn we gewend om vaak brood te eten, maar daardoor krijgen we soms wel weinig eiwitten binnen. Hoe kun je dit nu het beste oplossen? Door zelf een heerlijk eiwitrijk brood te maken natuurlijk! Dit recept bevat slechts 3 ingrediënten en is daarnaast ook paleo proof.

Ingrediënten

  • 6 eieren (biologisch)
  • 1/2 kop eiwitshake
  • Grasboter of kokosolie
  • Eventueel als extra: noten, zaden en/of rozijnen

Bereidingswijze

  1. Plaats een rooster in het midden van de oven en verwarm de oven voor op 160 graden.
  2. Vet een cakevorm in met grasboter of kokosolie.
  3. Scheid de eiwitten van de dooiers en klop de eiwitten zeer stijf (eventueel met een mixer).
  4. Voeg een halve kop eiwitshake en de eidooiers aan de eiwitten toe en roer dit totdat het goed gemixt is.
  5. Schep het beslag in de cakevorm en plaats dit in de oven.
  6. Bak het brood in ongeveer 40 minuten gaar en haal het daarna uit de oven.
  7. Laat het brood volledig afkoelen voordat je het in plakken snijdt en serveert.

Dit vind je misschien ook leuk:

Snack die je niet moet eten voor het sporten

Deze 3 voedingsmiddelen moet je juist NIET eten voordat je gaat sporten

Lees Meer
100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid