Jojo-en voorkomen

25 juni 2021

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Veel vrouwen die willen afvallen zijn continu aan het jojo-en. Ze vallen snel een aantal kilo af, maar komen net zo hard weer aan. Vaak zijn ze daarna zelfs zwaarder dan voorheen. Dat is natuurlijk niet wat je wilt. Maar hoe kun je jojo-en voorkomen? Hier vind je 3 effectieve tips.

1. Kijk naar de lange termijn

Je vindt het nu misschien echt nodig om binnen twee maanden 10 kilo af te vallen. Als je een crash dieet gaat volgen om dit te bereiken, lukt dat wellicht ook. Maar daarna kom je minstens net zo hard weer aan. Wat heb je daar nu eigenlijk echt aan?

Het is veel beter om te kijken naar de lange termijn. Dan kun je misschien niet 10 kilo afvallen in twee maanden, maar wel in een half jaar tot jaar. Je hebt jezelf dan een nieuwe leefstijl aangeleerd die bij jou past en je kunt wel gewoon blijven genieten. Nadat je jouw streefgewicht hebt bereikt, houd je jouw nieuwe leefstijl met gemak vol. Je blijft dan gewoon op gewicht.

2. Doe het stap voor stap

Als je jouw eetpatroon in één keer helemaal omgooit, is de kans groot dat je hier na een aantal weken weer mee stopt. Het is lastig om ineens helemaal op een andere manier te eten. Je kunt hier beter stapje voor stapje aan wennen. Elke stap wordt dan een gewoonte, waardoor je niet alles tegelijk hoeft aan te leren. Duurt het langer? Waarschijnlijk wel. Maar het is wel veel makkelijker en beter vol te houden.

Wil je weten hoe je stap voor stap een nieuw eetpatroon aanleert? In onze Powervrouw Bundel vind je een handig stappenplan met simpele oefeningen.

3. Creëer een leefstijl die bij jou past

Houd je niet van broccoli en vind je het vreselijk om te gaan hardlopen? Eet deze groente dan ook niet en plan geen hardloopsessie in. Er zijn nog genoeg andere groenten die je kunt eten en genoeg andere manieren om te bewegen. Het is belangrijk dat jouw gezonde leefstijl ook echt bij je past.

Kies gezonde maaltijden en voedingsmiddelen uit die jij lekker vindt. En bedenk wat voor jou een leuke en makkelijke manier is om meer te bewegen. Houd je niet van koken? Zorg er dan voor dat je niet te lang in de keuken hoeft te staan. Ga voor maaltijden die simpel te bereiden zijn en kook vaker voor meerdere dagen.

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo’s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid