Vrouw achter bureau op kantoor

22 juni 2016

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Na uren achter je bureau te hebben gezeten is wat lichaamsbeweging wel fijn. En natuurlijk ook heel gezond! Je kunt na een kleine kantoor workout weer productief aan de slag, dus je manager kan het ook alleen maar toejuichen. Hier vind je 3 krachttraining oefeningen die je op kantoor kunt uitvoeren!

Hip extension

Je bilspieren krijgen te weinig beweging als je de hele dag op kantoor zit. Daarom is de hip extension een goede oefening om tijdens je werk te doen. Voor deze oefening moet je rechtop achter je bureaustoel gaan staan en de stoel met je handen vasthouden. Vervolgens breng je je rechtervoet naar achteren en een stukje omhoog, waarbij je je rug recht houdt en je been gestrekt. Dan breng je de voet weer terug in de beginpositie. Dit herhaal je een stuk of tien keer en daarna doe je dezelfde oefening met je andere been.

Push-ups

De push-up is een zeer goede oefening om je middel, borst en armen te trainen. Op kantoor kun je deze oefening uitvoeren met behulp van je bureau. Je plaats je handen op het bureau, terwijl je je lichaam schuin houdt. Vervolgens breng je je borst naar het bureau toe door je ellebogen te buigen en daarna ga je weer terug naar de beginpositie. Deze oefening herhaal je ongeveer acht tot tien keer.

Star arms

Als je te lang in dezelfde positie achter je bureau zit, kun je last krijgen van verschillende pijntjes. Met de krachttraining oefening star arms kun je deze pijntjes tegengaan. Je gaat bij deze oefening met een rechte rug op je bureaustoel zitten en je houdt je armen naar voren gestrekt met de handpalmen tegen elkaar aan. Daarna open je de armen, waarbij je de rechterarm schuin naar boven brengt en de linkerarm schuin naar beneden. Open ze zover totdat ze langs je lichaam lopen. Draai je hoofd tegelijkertijd in de richting van de rechterhand, zodat je naar de handpalm kunt kijken.

Nu breng je de rechterarm schuin naar beneden en de linkerarm schuin naar boven en beweeg je je hoofd in de richting van de linkerarm. Vervolgens neem je de beginpositie weer aan met de armen gestrekt naar voren en je herhaalt de oefening vervolgens nog negen keer.

Ben je op zoek naar een full body schema voor in de sportschool of thuis? Probeer eens dit full body schema ->

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid