KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

Calorieën tellen

3 februari 2020

Categorie: Voeding, Afvallen, Dieet

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je weet waarschijnlijk wel dat te veel calorieën je dik maken. Om af te vallen of niet (meer) aan te komen zul je ervoor moeten zorgen dat je niet te veel calorieën binnenkrijgt. Moet je dan per se streng diëten? Nee hoor! Met deze simpele tips bespaar je ook al op je calorie-inname!

1. Eet verzadigende producten

Als je je verzadigd voelt, krijg je minder snel zin om te snacken. Zorg er daarom voor dat je voldoende verzadigende producten eet. Dit zijn bijvoorbeeld voedingsmiddelen met vezels (volkoren producten, groenten, fruit), producten met veel eiwitten (kwark, kipfilet) en producten met goede vetten (avocado, vette vis, noten). Groenten en fruit bevatten vaak ook weinig calorieën, waardoor je hier veel van kunt eten en je maag echt kunt vullen.

Bekijk onze lijst met eiwitrijke producten ->

2. Spreek met jezelf af dat je soms iets lekkers mag ná een gezonde maaltijd

Oké, je wilt echt graag iets eten wat je lekker vindt en veel calorieën bevat. En dat mag ook zeker af en toe! Maar als je vlak voor de avondmaaltijd met honger gaat snacken, zal je veel meer eten dan je van plan was. Eet daarom eerst je gezonde avondmaaltijd (of lunch, ontbijt of tussendoortje) en bewaar dat lekkers als toetje. Zo eet je er veel minder af of heb je er misschien zelfs wel helemaal geen zin meer in.

3. Stop met frisdrank en kies af en toe voor light

Waarschijnlijk weet je wel dat frisdrank niet goed voor je is. De gewone varianten bevatten veel suikers die je zo vrijwel ongemerkt binnenkrijgt. In plaats van frisdrank kun je sowieso beter water of thee drinken. Maar als je dan toch een keer frisdrank drinkt, kies dan in ieder geval voor de light variant!

4. Eet pas later op de dag iets zoets

Suiker zorgt voor een piek in je energielevel, maar daarna daalt dit ook weer snel. Je krijgt dan weer honger en trek in iets lekkers, waardoor je gemakkelijker weer een snack naar binnen werkt. Probeer lekkernijen of gezondere snacks met veel suikers (honing, koolhydraatrijk fruit) pas in de avond te eten, zodat je geen last krijgt van een laag energielevel gedurende de dag.

Als je stap voor stap wilt leren hoe je jouw voedingspatroon blijvend verandert en maximaal resultaat behaalt, raad ik je onze Powervrouw Bundel aan. In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt (+ voorbeelden)
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid