20 maart 2021

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Quadriceps trainen thuis met Squat
Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je wilt graag mooie gespierde bovenbenen. Maar nu je alleen maar thuis kan trainen, lijkt dat doel moeilijker te behalen. Toch kan je thuis ook zeker wel goed je benen trainen. De voorkant van je bovenbenen train je met quadriceps oefeningen. Hoe kan je nu het beste je quadriceps trainen thuis? Hieronder vind je de beste quadriceps oefeningen voor je thuis work-out.

1. Bulgarian Split Squat

De Bulgarian Split Squat is een variant op de gewone Squat. Het is een single leg oefening voor de quads spieren en de glutes. Zelfs zonder gewicht is deze oefening al aardig zwaar. Je kan hiermee dus goed je quadriceps trainen thuis, zeker als je geen gewicht in huis hebt.

Powervrouw Bundel

2. Lunge

De Lunge is een van de beste compound quadriceps oefeningen. Je traint hiermee vrijwel het hele lichaam, maar de focus ligt voornamelijk op de spieren bovenbeen voorkant (quads spieren) en de glutes.

3. Squat

Misschien wel de meest bekende fitness oefening: de Squat. Dit is een ontzettend goede oefening voor het trainen van de spieren bovenbeen voorkant, maar je traint hier ook meteen de spieren in de rest van je lichaam mee.



4. Leg Extension

De Leg Extension is een isolatie-oefening voor de quads spieren. In de sportschool doe je deze quadriceps oefening op een apparaat. Je kan met deze oefening echter ook je quadriceps trainen thuis zonder dat je een apparaat nodig hebt. Hiervoor heb je alleen een weerstandsband nodig.

5. Step-Up

De Step-Up is niet alleen een goede oefening voor je conditie, je kan hiermee ook je quadriceps trainen thuis! Hiervoor heb je alleen een verhoging nodig en eventueel dumbbells of een kettlebell.

6. Reverse Lunge

De Reverse Lunge is een variant op de gewome Lunge. Je traint hiermee ook de quads spieren, maar deze oefening is makkelijker aan te leren. Hierdoor is het een van de beste quadriceps oefeningen voor begimners. Ook is de belasting op de knieën minder bij deze variant.

Maak stap voor stap je eigen trainingsschema met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Bekijken ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid