DOOR Rowan Blom 

17 maart 2020

Push-Up
KVV Magazine


De Push-Up is een van de beste compound oefeningen voor het trainen van de borstspieren. Veel vrouwen vinden het lastig om deze oefening goed uit te voeren. Daarom leg ik je in dit blog uit hoe je stapje voor stapje de perfecte Push-Up aanleert!

Stappenplan Push-Up

Je hoeft niet direct een volledige Push-Up te doen. Het is beter om eerst de beweging goed aan te leren met makkelijkere varianten. Hieronder zie je hoe je dit in vier stappen doet. Ga pas door naar de volgende stap als je van de huidige variant 3 sets van 10 reps met de juiste techniek kunt uitvoeren. Dit kun je verspreiden over meerdere work-outs. Je kunt dus een paar wekenlang bezig zijn met stap 1 en dan pas doorgaan naar de volgende stap.

Stap 1: Start met Wall Push-Ups

Stap 2: Doe Knee Push-Ups



Stap 3: Doe Push-Ups met een verhoging

Stap 4: Doe gewone Push-Ups

Tips voor de perfecte Push-Up

  • Draai je handen in de vloer voor meer spanning in je bovenrug, schouders en armen. Zo blijft je bovenlichaam sterk en is het makkelijker om de oefening uit te voeren. Je doet dit door je handen stevig in de vloer te plaatsen, je handpalmen naar beneden te duwen en iets naar buiten te draaien.
  • Trek je schouders richting je voeten om je uitvoering te versterken en de kans op rugblessures te minimaliseren.
  • Trek je handen richting je voeten, zodat je je buikspieren goed aanspant. Zo houd je je torso stabiel en je rug recht.
  • Druk je oksels tegen je lichaam aan om je grote rugspieren te activeren. Het kan helpen om een pinpas tussen je oksels vast te drukken.
  • Span je billen aan om je buikspieren te activeren en eventuele druk van je onderrug weg te nemen.
  • Houd je nek in lijn met je ruggenwervel. Hiermee verbeter je je techniek en verlaag je de kans op rugblessures.
  • Druk je lichaam omhoog alsof het een volledig geheel is.

Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.



Powervrouw Bundel

Powervrouw Bundel


Dit vind je misschien ook leuk:

Afterburn-effect

Meer afvallen door het afterburn-effect?

Je hebt misschien wel eens gehoord van het afterburn-effect. Dit houdt in dat je in de 22 - 24 uur na een training extra calorieën verbrandt. Hoe zit dat nu precies en hoe groot is het afterburn-effect? In dit artikel

Lees Meer
Side Lunge

Strakke dijen? Dit zijn de oefeningen die je moet doen (inclusief video’s)

Zie je dat vet aan de binnenkant van je dijbenen graag verdwijnen? Je kunt helaas niet plaatselijk vet verbranden, dus je moet ook je voedingspatroon aanpassen. Maar er zijn wel fitness oefeningen die je - in combinatie met een lagere

Lees Meer
Vrouw met veel spiermassa

Kunnen vrouwen net zoveel spiermassa opbouwen als mannen?

Vaak wordt gedacht dat mannen meer spiermassa kunnen opbouwen dan vrouwen. Maar is dat eigenlijk wel zo? In dit artikel lees je hier alles over. Toename in spiermassa Als we kijken naar het percentage spiermassa dat we kunnen winnen, is

Lees Meer
Afvallen tijdens lockdown

Afvallen tijdens de lockdown: 3 tips om je bodygoals te behalen

Je maakte de afgelopen tijd eindelijk weer wat progressie of je wilde net weer echt van start gaan… Maar nu zitten we in een lockdown, waardoor het extra lastig is om je bodygoals te behalen. Je kan niet meer naar

Lees Meer
Opgeblazen gevoel na het sporten

Opgeblazen gevoel na het sporten? Hierdoor komt dat

Veel vrouwen sporten om strakker te worden. Maar soms hebben we na het sporten last van een opgeblazen gevoel en lijkt onze buik juist dikker. Niet helemaal wat je wilt natuurlijk en het kan ook heel vervelend zijn. Hoe ontstaat

Lees Meer
Dumbbell Row

5 redenen waarom elke vrouw aan krachttraining zou moeten doen

 Meer bewegen is natuurlijk goed voor onze gezondheid, maar krachttraining biedt nog veel meer voordelen. Waarom zou elke vrouw aan krachttraining moeten doen? Hieronder vind je vijf redenen. 1. Je lichaam krijgt mooie vormen De meeste vrouwen starten met krachttraining

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>