KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

Stoppen met snoepen

30 augustus 2021

Categorie: Afvallen, Dieet, Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je eet vaak ‘s avonds een hele rol koekjes op of een grote reep chocola. Eigenlijk geniet je hier niet eens echt van en achteraf voel je je schuldig. Je haalt hier dus vrij weinig positiefs uit, maar het heeft wel een negatieve invloed op je resultaten. Hoe kun je stoppen met snoepen en snacken, zodat je jouw doelen kunt behalen? Hier vind je vier eenvoudige tips.

1. Begin niet met snoepen

Een stukje chocola staat je resultaat vrijwel niet in de weg. Maar het probleem is dat we het vaak niet bij dat ene stukje kunnen houden. Als je eenmaal begint, kun je niet meer stoppen en moet die hele reep op. Je kunt jezelf dus toestaan om elke avond een stukje chocola te nemen, maar waarschijnlijk ga je er dan veel meer van weten. Daarom kun je er beter helemaal niet aan beginnen en zoveel mogelijk kiezen voor gezonde snacks.

Mag je dan helemaal geen chocola of koekjes meer? Je kan af en toe echt wel een suikerrijke of vetrijke snack nemen, maar kies hier dan het juiste moment voor uit. Neem een klein stukje chocola of een koekje mee naar je werk. Je voorkomt dan dat je hier meer van kunt eten dan gepland. Vaak hebben we ‘s avonds minder wilskracht over. Als je ‘s ochtends een stukje chocola eet, is het makkelijker om niet de hele reep op te eten.

Plan je genietmomentje ook in op een moment dat je geen honger hebt, bijvoorbeeld vlak na een maaltijd. En voel je ook niet schuldig, want deze kleine snack heeft vrij weinig invloed op je resultaat. Gun het jezelf om echt even te genieten!

2. Kijk naar wat je wél kunt eten

Als we starten met een nieuw voedingspatroon, kijken we vaak naar wat we niet kunnen eten. Meestal is dat ontzettend veel, want er zijn zoveel lekkere snacks, koekjes en bewerkte maaltijden. Kijken naar wat je niet kunt eten helpt je echter niet. Je kunt beter kijken naar wat je nog wél kunt eten. Vaak is dat veel meer dan je denkt!

Een stukje extra pure chocola biedt zelfs gezondheidsvoordelen. En in tegenstelling tot melkchocola of witte chocola krijg je hierbij niet het gevoel dat je de hele reep moet opeten. Daarbij kun je zelf veel lekkere dingen maken, zoals gezonde kwarktaart, bananenbrood of energieballetjes. Ook als je alleen maar gezond eet, is er dus nog genoeg te snoepen.

3. Eet niet de hele dag door

Steeds meer vrouwen eten tegenwoordig de hele dag door of in ieder geval minimaal drie tussendoortjes. Dit zou goed zijn voor je spijsvertering en je metabolisme, maar dat is niet waar. Het levert zelfs een groot probleem op: je hebt de hele dag door honger en trek, waardoor je ook vaker wilt snoepen of snacken.

Je kunt beter niet de hele dag door eten en zo min mogelijk tussendoortjes nemen. Als je maar drie of vier maaltijden per dag eet, hoef je niet zoveel na te denken over eten. Je hoeft ook minder vaak te kiezen tussen iets ongezonds en gezonds. En aangezien je alleen nog maar maaltijden eet (geen tussendoortjes), is het ook makkelijker om te kiezen voor iets gezonds.

Vind je het lastig om helemaal geen tussendoortjes meer te eten? Neem dan nog wel af en toe een tussendoortje, maar kies dan altijd voor groenten of fruit. Dit voedt je lichaam en je hoeft dan niet zo na te denken over wat je gaat eten.

4. Haal geen snoep en snacks in huis

Als die snoeppot of die zak chips je maar aan blijft staren, is het natuurlijk ontzettend moeilijk om hier niets van te eten. Om te voorkomen dat je toch onbewust gaat snoepen of snacken kun je het beste helemaal geen snoep en snacks in huis halen. Natuurlijk kun je dan nog altijd naar de supermarkt gaan op een moment dat je echt trek hebt, maar het maakt de stap vele malen groter.

Heb je snoep of snacks in huis voor je kinderen of voor visite? Berg het dan goed op, zodat je dit niet zomaar ziet en kunt pakken.

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo’s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid