25 maart 2021

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Weerstandsband oefeningen benen en billen
Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Hoe kan je jouw benen en billen thuis trainen als je geen of weinig gewichten in huis hebt? Heel simpel: met weerstandsband oefeningen! Weerstandsbanden kan je makkelijk opbergen en zijn ook nog eens goedkoop. Je kan hier veel verschillende krachttraining oefeningen mee doen, dus het is zeker een aanwinst. Hieronder vind je de 6 beste weerstandsbandoefeningen voor de benen en billen.

Pulse Squat

De Squat is een ontzettend goede oefening, maar vaak is het lastig om deze oefening thuis zonder gewicht zwaar genoeg te maken. Gelukkig zijn er ook Squat weerstandsband oefeningen voor de benen en billen die ook zonder gewicht al een redelijk zwaar zijn. De Pulse Squat is er hier één van. Hierbij blijf je de squathouding onderin vasthouden en ‘bounce’ je wat op en neer. Je spieren blijven de hele tijd onder spanning staan, waardoor de oefening redelijk zwaar is. Je traint hiermee je quadriceps, hamstrings, bilspieren en core

Powervrouw Bundel

.

Glute Bridge

Als je jouw billen goed wilt trainen, is de Glute Bridge een van de beste oefeningen. Je traint hier echter niet alleen je billen mee, maar ook je benen en je onderrug. Er zijn verschillende varianten van deze oefening. Je kan deze oefening ook met één been tegelijk uitvoeren, waardoor het zwaarder wordt.

Lateral Walk

Dit lijkt misschien een wat vreemde en ook simpele oefening. Maar toch is de Lateral Walk zeker wel een goede weerstandsband oefening voor de benen en de billen. Hierbij ligt de focus met name op de glutes, maar je traint er ook de binnenkant en buitenkant van je dijen mee.



Lunge

De Lunge is een goede compound oefening en behoort ook tot de beste weerstandsband oefeningen voor je benen en billen. Bij deze oefening ligt de focus voornamelijk op de quadriceps en de bilspieren, maar je traint hier ook de hamstrings, kuiten en core mee.

Leg Extension

Je kent de Leg Extension misschien wel van het apparaat in de sportschool. Hiermee isoleer je de quadriceps. Maar wist jij dat je deze oefening ook thuis kan doen met een weerstandsband? Hoe je dat doet zie je in de video hieronder.

Leg Curl

Ook de Leg Curl kan je gewoon thuis doen, zolang je maar een weerstandsband hebt. Hierbij ligt de focus geheel op de hamstrings. Wil je deze weerstandsband oefening nog wat zwaarder maken? Houd dan een dumbbell tussen je voeten geklemd.

Maak je eigen trainingsschema

Wil je weten wat de beste fitness oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

Bekijk deze bundel ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen terwijl je tegelijkertijd je vetpercentage verlaagt? Check deze tips

Lees Meer

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid