DOOR Rowan Blom 

13 oktober 2020

Thuis trainen
KVV Magazine


De sportscholen zijn al even weer open, maar niet iedereen wil in deze tijd graag in de sportschool trainen. Gelukkig kun je ook thuis trainen én resultaten behalen. Alleen merken we vaak dat het dan toch net iets lastiger is om gemotiveerd te blijven. Misschien stel jij je thuis trainingen inmiddels ook wel steeds vaker uit. Hoe motiveer je jezelf weer? In dit blog delen wij vijf eenvoudige tips.

1. Richt een deel van je woning speciaal in voor je work-outs

Het helpt enorm om een apart deel van je woning in te richten voor je work-outs, zoals de zolder, de kelder of een slaapkamer die je over hebt. Heb je hier de ruimte niet voor? Dan kun je er ook voor kiezen om een bepaalde hoek in te richten voor je trainingen.

Je hoeft zo niet steeds eerst alle spullen uit de kast te trekken, waardoor het je minder moeite kost om te gaan trainen. Daarbij zal je je ook beter kunnen focussen en dus beter presteren als je in je ‘krachthonk’ traint.

2. Stel korte termijn doelen op

Je weet misschien wel wat jouw droomlichaam is, maar vaak is dat nog heel ver weg. Stel daarom ook korte termijn doelen op, zodat je onderweg naar je doel ook al successen kunt behalen. Zo kun je bijvoorbeeld maandelijkse doelen opstellen voor je vetpercentage of je spiermassa percentage.

3. Maak er een gewoonte van

Toen je nog naar de sportschool ging, had je jouw work-outs misschien wel op vaste tijden en dagen ingepland. Maar als we thuis trainen doen we dat vaak niet. We denken dat het wel even snel ergens tussendoor kan. Maar dan komt het er juist niet van en dit komt vaak op je prestaties niet ten goed. Maak er thuis dus ook een gewoonte van. Plan vaste dagen en tijden in voor je work-outs en houd je daaraan.

4. Trek je sportkleding aan

Trainen in je sportkleding is natuurlijk sowieso veel fijner, maar het zorgt er ook voor dat je meer doet. Maak het aantrekken van je sportkleding ook een eerste belangrijke stap. Voor alleen het aantrekken van je sportkleding kun je vast wel de motivatie vinden, toch? En zodra je je sportkleding eenmaal aan hebt, heb je waarschijnlijk al meer zin om te trainen.



5. Sport samen

Samen sporten kan enorm motiverend zijn, zoals je ook in dit artikel kunt lezen. Dat is nu misschien alleen wel wat lastiger. Maar je kunt natuurlijk wel samen met je sportmaatje buiten gaan trainen of buiten een groepsles doen. Of je kunt via een videocall samen sporten of in ieder geval op hetzelfde tijdstip gaan. Zo kun je elkaar toch motiveren!

Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

Dit vind je misschien ook leuk:

Afterburn-effect

Meer afvallen door het afterburn-effect?

Je hebt misschien wel eens gehoord van het afterburn-effect. Dit houdt in

Lees Meer
Side Lunge

Dit zijn de 5 beste oefeningen voor de binnenkant van je dijen (inclusief video’s)

Zie je dat vet aan de binnenkant van je dijbenen graag verdwijnen?

Lees Meer
Vrouw met veel spiermassa

Kunnen vrouwen net zoveel spiermassa opbouwen als mannen?

Vaak wordt gedacht dat mannen meer spiermassa kunnen opbouwen dan vrouwen. Maar

Lees Meer
Afvallen tijdens lockdown

Afvallen tijdens de lockdown: 3 tips om je bodygoals te behalen

Je maakte de afgelopen tijd eindelijk weer wat progressie of je wilde

Lees Meer
Opgeblazen gevoel na het sporten

Opgeblazen gevoel na het sporten? Hierdoor komt dat

Veel vrouwen sporten om strakker te worden. Maar soms hebben we na

Lees Meer
Dumbbell Row

5 redenen waarom elke vrouw aan krachttraining zou moeten doen

 Meer bewegen is natuurlijk goed voor onze gezondheid, maar krachttraining biedt nog

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe now to get the latest updates!

close-link
>