Thuis trainen

13 oktober 2020

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Helaas zijn de sportscholen alweer een tijd gesloten. Gelukkig kun je ook thuis trainen én resultaten behalen. Alleen merken we vaak dat het dan toch net iets lastiger is om gemotiveerd te blijven. Misschien stel jij je thuis trainingen inmiddels ook wel steeds vaker uit. Hoe motiveer je jezelf weer? In dit blog delen wij vijf eenvoudige tips.

1. Richt een deel van je woning speciaal in voor je work-outs

Het helpt enorm om een apart deel van je woning in te richten voor je work-outs, zoals de zolder, de kelder of een slaapkamer die je over hebt. Heb je hier de ruimte niet voor? Dan kun je er ook voor kiezen om een bepaalde hoek in te richten voor je trainingen.

Je hoeft zo niet steeds eerst alle spullen uit de kast te trekken, waardoor het je minder moeite kost om te gaan trainen. Daarbij zal je je ook beter kunnen focussen en dus beter presteren als je in je ‘krachthonk’ traint.

Ontdek hoe je jouw thuis work-out uitdagend maakt ->

2. Stel korte termijn doelen op

Je weet misschien wel wat jouw droomlichaam is, maar vaak is dat nog heel ver weg. Stel daarom ook korte termijn doelen op, zodat je onderweg naar je doel ook al successen kunt behalen. Zo kun je bijvoorbeeld maandelijkse doelen opstellen voor je vetpercentage of je spiermassa percentage.

3. Maak er een gewoonte van

Toen je nog naar de sportschool ging, had je jouw work-outs misschien wel op vaste tijden en dagen ingepland. Maar als we thuis trainen doen we dat vaak niet. We denken dat het wel even snel ergens tussendoor kan. Maar dan komt het er juist niet van en dit komt vaak op je prestaties niet ten goed. Maak er thuis dus ook een gewoonte van. Plan vaste dagen en tijden in voor je work-outs en houd je daaraan.

4. Trek je sportkleding aan

Trainen in je sportkleding is natuurlijk sowieso veel fijner, maar het zorgt er ook voor dat je meer doet. Maak het aantrekken van je sportkleding ook een eerste belangrijke stap. Voor alleen het aantrekken van je sportkleding kun je vast wel de motivatie vinden, toch? En zodra je je sportkleding eenmaal aan hebt, heb je waarschijnlijk al meer zin om te trainen.

Lees hoe je een goede fitnesslegging uitkiest ->

5. Sport samen

Samen sporten kan enorm motiverend zijn, zoals je ook in dit artikel kunt lezen. Dat is nu misschien alleen wel wat lastiger. Maar je kunt natuurlijk wel samen met je sportmaatje buiten gaan trainen of buiten een groepsles doen. Of je kunt via een videocall samen sporten of in ieder geval op hetzelfde tijdstip gaan. Zo kun je elkaar toch motiveren!

Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid