DOOR Rowan Blom 

2 juli 2019

Gezonde snack
KVV Magazine


Als fervent krachttrainer en fitness-addict, sta je vaker voor de uitdaging om je voeding op je doelen af te stemmen. Ja je hebt wel eens een cheat-day waarin alle remmen los gaan en je toegeeft aan jouw guilty-pleasures. Om daar vervolgens weer spijt van te hebben. Herkenbaar? Maar het kan ook anders.

3 key ingrediënten

Voor het maken van gezonde snacks heb je vaak slechts een paar key ingrediënten nodig. Drie ingrediënten die enorm goed voor je zijn en waarmee je eindeloos kunt variëren zijn walnoten, dadels en rauwe cacao. Je kunt deze voedingsmiddelen gebruiken als basis voor eiwitrepen, energieballetjes, fudge, desserts en cakes en zo een gezonde power- of postworkoutsnack maken. En je vindt ze ook terug in deze heerlijke choco brownies.

Goed voor je rust

Walnoten bevatten eiwitten en gezonde vetten zoals omega-3-vetzuren wat weer helpt om vet te verbranden. Magnesium is goed voor je stofwisseling en de melatonine zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Door ’s avonds walnoten te eten val je sneller in slaap. En spieren groeien juist tijdens de rustfase.

Je weerstand en spijsvertering in optimale conditie

De sukkary dadels zijn niet alleen enorm lekker, ze zijn ook rijk aan vezels. Vezels helpen je spijsvertering in optimale conditie houden. Bovendien komt een goede weerstand vanuit je spijsvertering. Net als walnoten bevatten dadels magnesium, magnesium is tevens belangrijk voor een optimale stofwisseling en helpt je om te ontspannen. Heel fijn na een inspannende work-out.

Sterke spieren

Rauwe cacao is ook weer een belangrijke bron van magnesium, essentieel voor je energieproductie, een gezond stel hersenen en goed werkend zenuwsysteem. Daarnaast zorgt het voor sterke spieren, botten en tanden en houdt het je bloeddruk ook op een gezond level.  Zelfs al in een kleine hoeveelheid kan rauwe cacao je bloeddruk, lichaamsvetpercentage en cholesterol verlagen.

Powerfoods voor power-ladies

Zoals je ziet zijn de genoemde drie ingrediënten packed with goodies en echte powerfoods. Wil je weten welke powerfoods er nog meer zijn en waarom ze zo goed voor je zijn? Download dan gratis dit e-book  “5-powerfoods en 7 redenen waarom ze zo goed voor je zijn”.



Dit vind je misschien ook leuk:

Groene bladgroente met magnesium

In welke voeding zit magnesium? 4 tips om meer magnesium binnen te krijgen

Misschien heb je wel eens gehoord dat magnesium goed is voor sporters. Je weet wellicht ook dat er magnesiumsupplementen verkrijgbaar zijn. Alleen haal je magnesium natuurlijk het liefst uit je voeding. Maar in welke voeding zit magnesium? Hier vind je

Lees Meer
Spinazie - voeding met veel ijzer

Waarom ijzer zo belangrijk is voor sporters (+ lijst voeding met veel ijzer)

IJzer is een essentieel spoorelement voor ons lichaam. Het wordt gebruikt voor de aanmaak van bloed, de vorming van hemoglobine en myoglobine en het goed functioneren van de enzymen. Maar waarom is ijzer voor sporters nu eigenlijk zo belangrijk? In

Lees Meer
Aankomen in de overgang

Hoe voorkom je dat je aankomt in de overgang?

In de overgang verandert je hormoonbalans. Veel vrouwen komen hierdoor aan. Waardoor komt dit nu precies en hoe kun je dit voorkomen? Er gebeuren verschillende dingen met je lichaam in de overgang. Zo daalt het oestrogeenniveau. Dit hormoon bevordert de

Lees Meer
Gezonde voeding

Verbeter jouw voedingspatroon met deze 6 eenvoudige tips

Je voedingspatroon in één keer helemaal omgooien is voor veel vrouwen lastig en niet goed vol te houden. Je kunt ook slechts een paar aanpassingen doen, waardoor je meteen al een stuk gezonder eet. Hieronder vind je zes eenvoudige tips

Lees Meer
Taart

Waarom je ook af en toe moet genieten van iets lekkers + alles over de 80/20 regel

Je wilt snel je doelen behalen en daarom wil je nu alleen nog maar gezond gaan eten. Maar weet je dat het ook goed is om af en toe te genieten van iets lekkers? In dit artikel leggen wij je

Lees Meer
Eten na het sporten

Wat eten na het sporten voor sneller spierherstel?

Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk herstellen na een krachttraining, zodat je de volgende training weer optimaal presteert. Een beter herstel bevordert ook de spiergroei en je zal minder last hebben van spierpijn. Maar wat moet je eten na het

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>