Snack die je niet moet eten voor het sporten

15 februari 2021

Categorie: Voeding, Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Heb jij ook wel eens last van een zware maag of steken tijdens het sporten? Dit heeft vaak te maken met wat je voor het sporten gegeten hebt. Sowieso is het beter om niet vlak na een maaltijd te gaan sporten, maar minstens een uur te wachten. Wel kan een kleine snack voor het sporten goed zijn voor je prestaties, maar kies dan wel de juiste snack. In dit blog lees je wat je juist NIET moet eten voor het sporten.

1. Ei

Een eitje is zeker gezond, maar vlak voor het sporten is dit niet aan te raden. Er zit namelijk veel vet in en je lichaam heeft moeite om dit te verteren. Hierdoor kun je last krijgen van maagkrampen tijdens je work-out en dat wil je natuurlijk niet. Eet gezonde producten met veel vet – zoals ei, avocado, vette vis – daarom liever na je training.

Ontdek of je wel of niet elke dag een ei kunt eten ->

2. Pittig voedsel

Houd je van pittig voedsel? Dat kan heel gezond zijn en wellicht zelf iets bijdragen aan het afvallen. Pittig voedsel heeft echter wel veel effect op je spijsvertering en kan het zelfs wat verstoren. Je kunt daardoor last krijgen van je maag en je darmen tijdens de work-out. Soms lijdt dit zelfs tot oprispingen van maagzuur, wat je prestaties niet ten goede komt.

3. Mueslireep

Een mueslireep lijkt misschien de ideale snack voor het sporten. Je hoeft dit niet klaar te maken, je kunt het ook makkelijk meenemen en dit voedingsmiddel veroorzaakt geen maag- of darmklachten. Helaas zijn mueslirepen niet zo gezond als vaak wordt gedacht. Aan de meeste mueslirepen (en energierepen) wordt veel suiker toegevoegd en dat draagt niet bij aan je bodygoals. Eiwitrepen zijn een betere keuze, maar let dan ook op het aantal toegevoegde suikers. Je kunt het beste zelf eiwitrepen maken.

Ontdek welke 6 gezonde voedingsmiddelen niet zo gezond zijn als ze lijken ->

Nog veel meer leuke weetjes, praktische tips en no-nonsense info over training en voeding vind je in onze KVV Magazines. Dit is hét blad voor de vrouwelijke krachtsporter boordevol inspirerende verhalen en tips. Ontvang jij ons magazine straks thuis?

Bestel nu

KVV Magazine Voordeelbundel

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

Weekmenu’s op maat

Wat is je doelstelling?

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid