24 januari 2020

Categorie: Motivatie

minuten leestijd

Vrouw met positieve mindset
Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Ken je die mensen die altijd maar vrolijk zijn, alles lijken te hebben en alles aandurven? Als je zelf zo iemand bent, heb je waarschijnlijk al een positieve mindset. Herken je dit niet in jezelf? Volg dan de onderstaande vijf tips om vaker positief te denken en daardoor sneller en gemakkelijker je doelen te bereiken!

1. Begin je ochtend met een dankbaarheidssessie

Oké, sessie is misschien een groot woord. Je hoeft dit namelijk slechts enkele minuten te doen, maar je zult wel al direct merken dat je positiever aan de dag begint. Vraag jezelf af waar je dankbaar voor bent, waar je gelukkig van wordt en welke leuke dingen je vandaag mag gaan doen. Je hoeft hier geen tijd voor uit te trekken, want dit kun je gewoon doen terwijl je je tanden poetst of onder de douche staat!

2. Omring jezelf met positiviteit

Als jij je tijd vrijwel alleen maar spendeert met personen die continu negatief zijn, zul je merken dat je zelf ook steeds negatiever wordt. Ga je juist veel om met positieve mensen? Dan zul je steeds positiever gaan denken en positiever in het leven staan. Je hoeft natuurlijk niet gelijk al je vrienden die negatief zijn te skippen, maar spreek wat vaker af met personen die wél een positieve mindset hebben.

Powervrouw Bundel

Ook een positieve omgeving kan bijdragen aan een positieve mindset. Ruim je huis regelmatig op en creëer een thuis waar je gelukkig van wordt. Vergeet ook niet je bureau of werkplek in te richten zoals jij dat wilt (als dat kan natuurlijk, versier het anders met wat accessoires).

3. Beweeg meer

Beweging is natuurlijk heel goed voor je lichaam, maar ook voor je geest! Het is niet zo gek dat sporten, wandelen en fietsen kunnen helpen bij het bestrijden van een depressie. Tijdens het bewegen komen er namelijk stofjes vrij in je lichaam die je een gelukkig gevoel geven. Sporten of bewegen helpt daarnaast ook om meer ruimte in je geest vrij te maken. Weg met die piekergedachten en nieuwe ruimte voor positieve gedachten.

4. Kijk altijd naar de voordelen

Ben je net ontslagen op je werk of is je relatie uitgegaan? Waarschijnlijk brengt dit wel wat negatieve gedachten en emoties met zich mee. Probeer die emoties niet weg te stoppen, want ze mogen er zijn. Maar vraag jezelf wel af wat de voordelen zijn van deze situatie. Misschien kun je nu eindelijk die carrièreswitch maken of je eigen bedrijf starten. Misschien is het wel goed om even zonder partner te leven, zodat je aan jezelf kunt werken en met niemand rekening hoeft te houden.

Elke nadelige situatie heeft ook zijn voordelen. Kijk daarom hoe je het beste uit de situatie kunt halen. Het kan best zo zijn dat je over een aantal jaren zegt dat die situatie eigenlijk alleen maar positief heeft uitgepakt, omdat je daarom de juiste keuze hebt gemaakt en je leven hebt veranderd!

5. Schrijf je successen op

Deze tip hebben we ook gedeeld in ons blog over de beste slaaproutine. Je valt makkelijker in slaap en je slaapt waarschijnlijk ook beter als je met in plaats van met piekergedachten juist met positieve gedachten naar bed gaat. Schrijf elke dag voor het slapen gaan minimaal drie successen op van die dag. Dat hoeft niet groot te zijn: het kan een kleine taak zijn, een lief gebaar of een compliment van iemand anders. Ook als de dag alleen maar negatief lijkt, kun je echt wel een aantal successen bedenken. Zo geef je een positieve draai aan de dag en ga je met een goed gevoel slapen!

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid