DOOR Rowan Blom 

18 september 2016

Gemotiveerde vrouw
KVV Magazine


Onlangs schreef ik in mijn voorstelblog dat ik chronisch ziek ben en powerlift. Hoe komt het dat ik ondanks mijn ziekte toch gemotiveerd genoeg ben om te trainen? Welke mindset moet je eigenlijk hebben bij krachttraining?

Als chronisch zieke zou ik natuurlijk kunnen vertellen hoe goed het fysiek gaat. Hoe sterk ik ben geworden en dat ik ook nog eens flink ben afgeslankt, in de hoop jullie te kunnen motiveren. Wellicht ben jij niet chronisch ziek, maar wil je een mooi lijf, een goede conditie en kracht opbouwen.

Maar er is zoveel meer om jezelf te motiveren!

We leven anno 2016 in een stressvolle maatschappij. Aan alles zit een tijdslimiet en excuses om te sporten hebben we genoeg. Sporten ziet men als straf. Bankhangen als beloning. Draai het om! Ga genieten van hetgeen je doet en bereikt.

Doelen stellen

Wat wil je bereiken? Stel je doelen vast. Doelloos starten heeft geen nut. Bedenk een realistisch doel en zet een realistisch tijdschema op. Ga niet plotseling 5 dagen in de week naar de gym om over 3 maanden 15 kilogram te zijn afgeslankt. Geef je lichaam tijd om te wennen. Begin laag in gewicht en zorg eerst voor een correcte techniek. Je tilt uiteindelijk geen 150 kilogram met een geblesseerd lijf.

Houd voldoende rust. Plan je trainingen van tevoren in: 2 dagen trainen, minimaal 1 dag rust en houd altijd 24 uur rust tussen je trainingen.Blijf doorgaan!



Ook met frustraties ga je trainen. Je kunt ze prima inzetten om jouw kracht nog meer tot uiting te laten komen. Je wordt kalmer, meer zen. Je leven draait niet meer om die kleine dingen die het soms zo moeilijk maken. Je leven draait om progressie, optimisme en kracht.

Kan niet bestaat niet. Je kunt het nóg niet. Oefen, maak jezelf sterk, leer omgaan met falen. Niet elke keer lukt het om je persoonlijk record te breken. Train dan nog harder, maak jezelf nog sterker en probeer het opnieuw *. En vier die overwinning als het lukt! Wees trots op jezelf.

* Zonder jezelf volledig uit te putten of steeds tot falen te trainen. Train hard, maar zorg ervoor dat je spieren ook goed kunnen herstellen.

De beloning

En dan komt de beloning. Je lichaam is gezonder, je figuur is vrouwelijk, je hebt meer rondingen. Je waardeert dat babyspierballetje en je houdt van je spiegelbeeld. Rokjes worden leuk, die ene sexy broek staat jou. Mannen kijken niet alleen om, ze respecteren je. Zij snappen het: de discipline, motivatie, dat doorzettingsvermogen. In de gym zijn vrouwen de Koning!

Ik hoop dat er dames zijn die dit lezen en voelen. Wij kunnen het!

Onze digitale magazines staan vol met motivatietips en inspirerende materialen. Sluit nu een abonnement af en laat je inspireren!

Dit vind je misschien ook leuk:

Goede voornemens

3 tips om jouw goede voornemens in 2021 wél te halen

We kunnen helaas nog niet naar de gym de komende weken. Maar dat is nog geen reden om je goede voornemens voor 2021 maar aan de kant te schuiven. Ook al vinden we thuis trainen vaak lastiger, je kunt nog

Lees Meer
Sterke gedisciplineerde vrouw

Zo bouw je discipline op: 4 praktische tips

Je hebt motivatie nodig om te beginnen met sport en een gezonde levensstijl. Hier kun je echter niet op blijven teren. Op sommige momenten zit je misschien niet lekker in je vel, waardoor je geen motivatie meer hebt. Dan is

Lees Meer
Winterdip depressie

Krachttraining tegen depressie: kom uit je winterdip!

De winterdip: vrijwel elke vrouw heeft hier wel eens last van gehad. Zodra de dagen korter worden, zien we steeds minder daglicht. En dat heeft effect op onze stemming. Je zit minder lekker in je vel, je wordt somberder en

Lees Meer
Sterke vrouw

Checklist: zo blijf je ook nu aan je bodygoals werken

Nu de sportscholen de komende tijd gesloten zijn en steeds meer mensen thuis werken, proberen we onze weg te vinden om nog aan onze bodygoals te werken. Het is nu misschien lastig om de motivatie erin te houden. Maar weet

Lees Meer
Sportmotivatie terugvinden

Verander je gedachten en vind je sportmotivatie terug

Vind jij het soms lastig om jezelf te motiveren om te gaan sporten? Of ben je misschien al een aantal weken of maanden niet in de gym geweest? Je sportmotivatie wordt bepaald door jouw manier van denken. In dit artikel

Lees Meer
Vrouw met positieve mindset

5 tips voor een positieve mindset

Ken je die mensen die altijd maar vrolijk zijn, alles lijken te hebben en alles aandurven? Als je zelf zo iemand bent, heb je waarschijnlijk al een positieve mindset. Herken je dit niet in jezelf? Volg dan de onderstaande vijf

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>