Sterke gedisciplineerde vrouw

10 november 2020

Categorie: Motivatie

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je hebt motivatie nodig om te beginnen met sport en een gezonde levensstijl. Hier kun je echter niet op blijven teren. Op sommige momenten zit je misschien niet lekker in je vel, waardoor je geen motivatie meer hebt. Dan is discipline hetgeen wat je nodig hebt om toch door te gaan. Met deze tips bouw jij discipline op!

1. Train je wilskracht

Discipline of wilskracht kun je eigenlijk zijn als een soort spier. Als je deze spier regelmatig traint, bouw je steeds meer discipline op. Train je het niet? Dan wordt het juist steeds minder. Wil je meer discipline opbouwen? Dan zul je dit dagelijks moeten trainen. Dit doe je door elke dag iets te doen waar je geen zin in hebt. Push jezelf en doe het toch.

Het misschien niet altijd even leuk, zeker als je normaal gesproken jezelf niet echt pusht. Maar je zult merken dat je na verloop van tijd steeds meer discipline opbouwt, waardoor het steeds makkelijker wordt!

2. Begin klein

Omdat discipline als een soort spier werkt, kun je dit ook uitputten. Je hebt dagelijks maar een beperkte hoeveelheid discipline tot je beschikking. Naarmate je meer discipline ontwikkelt, zal deze hoeveelheid steeds groter worden.

Wil je elke dag twee uur gaan sporten, alleen nog maar gezond eten én mediteren voor het slapen gaan? Waarschijnlijk gaat het je niet lukken om dit allemaal tegelijk te doen, omdat je discipline gedurende de dag uitgeput raakt. Begin eerst met één van deze dingen en doe dit een aantal weken of maanden lang. Vervolgens kun je aan het volgende punt werken.

Maak de stap ook klein. Als je nooit sport en nu ineens twee uur per dag wilt gaan sporten, is dat een te grote verandering. Het wordt moeilijker om jezelf elke keer te pushen (en voor je lichaam is het waarschijnlijk ook wat teveel). Hetzelfde geldt voor het omgooien van je hele patroon. Je kunt dit beter stapje voor stapje steeds meer uitbreiden. Ga elke dag (of drie keer per week) een half uur sporten of verander eerst één maaltijd.

3. Onderhandel met jezelf

Proberen je gedachten je over te halen om je favo serie te kijken in plaats van naar de sportschool te gaan? Het is belangrijk dat je hier niet aan toegeeft en jezelf pusht om toch te gaan sporten.

Aan de andere kant is het ook niet goed om deze gedachten uit te bannen. Ze komen dan straks waarschijnlijk weer terug en het wordt dan steeds moeilijker om ze te negeren. Je kunt beter met jezelf onderhandelen: ‘Als ik naar de sportschool ben geweest, ga ik daarna een uur lang mijn favo serie kijken.’ Als je dit met jezelf afspreekt, zullen de gedachten minder snel terugkomen.

4. Betrek het niet op jezelf

Vaak blijven we dingen uitstellen die niet eens zoveel tijd kosten: een lastig telefoontje, je voorbereiden op een moeilijk gesprek, de afwas… Meestal heb je zo’n taak binnen 15 minuten gedaan, maar toch schuif je het maar voor je uit. Gevolg: je blijft hier uren mee in je hoofd zitten en kunt je niet echt ontspannen.

Hoe zorg je er nu voor dat het makkelijker wordt om dit soort taken te doen? Heel simpel: door het niet op jezelf te betrekken. Probeer wat afstand te nemen en zie de taak los van je emoties en gedachten. Zie het gewoon als iets wat moet gebeuren. Ook al zijn sommige taken makkelijker dan andere: een taak blijft gewoon een taak.

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo‘s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

Je leert onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid