Gezond leven

26 maart 2021

Categorie: Leefstijl

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je wilt echt wel gezonder gaan leven, maar je hebt het al zo druk… Hoe kan je dan ook nog drie keer per week gaan sporten, elke dag een gezonde maaltijd op tafel zetten en voldoende slapen? In dit blog vind je 3 simpele tips voor gezond leven als je het druk hebt.

1. Zet je gezondheid op 1

Vaak komt onze gezondheid ergens op de laatste plek. Je werk, je studie, je kids, het huishouden… alles lijkt belangrijker te zijn. Maar is het dat ook? Nee, zeker niet. Gezond leven is sowieso belangrijk om je gezondheid op peil te houden. Zo voorkom je aandoeningen, ziektes en infecties.

Daarnaast maakt het jou ook fysiek sterker en het zorgt ervoor dat je lekkerder in je vel zit. Dat heeft weer invloed op alle andere dingen in je leven. Daarom moet je jouw gezondheid echt op nummer 1 zetten.

2. Stel niet te hoge eisen aan jezelf

Er is online zoveel informatie te vinden over gezond leven. Je ziet zoveel dingen die belangrijk zijn: voldoende sporten en bewegen, gezond eten, goed slapen… En voor elk van deze onderdelen zijn er weer zoveel punten waar je op moet letten.

Maar je hoeft het niet meteen perfect te doen. Dat is vrijwel onmogelijk, zeker als je het daarnaast druk hebt met andere dingen. Stel niet te hoge eisen aan jezelf, maar zorg ervoor dat je het kan volhouden en ook blijft genieten. Als je steeds een kleine stap neemt, kom je er uiteindelijk ook.

Ontdek hoe je makkelijk en gezond kan eten -> 

3. Combineer activiteiten

Om gezond leven een stukje makkelijker te maken voor jezelf én tijd te besparen, is het aan te raden om verschillende activiteiten te combineren. Ga je met je auto naar je werk en ‘s avonds een rondje hardlopen? Dan kan je net zo goed op de fiets naar je werk gaan en je hardlooprondje skippen. In de tijd die je overhoudt kan je een gezonde maaltijs bereiden.

Als je normaal gesproken zittend aan je bureau werkt, kan je ook eens staand gaan werken. Ben je ‘s avonds doodmoe en wil je gewoon graag een film kijken? Zet de film dan aan, maar doe tussendoor wat fitness oefeningen. En even mediteren voor je mentale gezondheid kan ook gewoon onder de douche!

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo‘s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid