Taart

22 oktober 2020

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je wilt snel je doelen behalen en daarom wil je nu alleen nog maar gezond gaan eten. Maar weet je dat het ook goed is om af en toe te genieten van iets lekkers? In dit artikel leggen wij je uit waarom dat zo is en lees je alles over de 80/20 regel.

Waarom je af en toe iets lekkers moet eten

Een streng dieet waarbij je nooit iets lekkers mag houden de meeste mensen niet lang vol. Na een aantal weken of maanden stoppen zij ermee. Ze verliezen dan geen gewicht meer en komen vaak zelfs weer aan. Je denkt misschien dat je met een streng dieet sneller je doelen behaalt, maar vaak is dat dus juist niet het geval.

Als je een gezond voedingspatroon aanhoudt en af en toe ook iets lekkers eet, maak je de weg naar je doelen toe veel aangenamer. Je hoeft niet maanden- of jarenlang jezelf alles te ontzeggen. Je mag toch ook best genieten van de weg ernaartoe?

Ook leer je jezelf zo een eetpatroon aan dat je je hele leven kunt blijven volhouden, zodat je straks je droomlichaam blijft behouden en je gezond en fit blijft voelen.

De 80/20 regel

Misschien heb je wel eens gehoord van de 80/20 regel. Volgens deze regel moet 80% van je voeding bestaan uit gezonde, nutriëntrijke voedingsmiddelen en 20% uit producten die je lekker vindt. Dit vinden wij zelf ook een goede richtlijn. Maar hoe pas je dit nu toe in de praktijk? Moet je berekenen hoeveel calorieën je mag besteden aan iets lekkers of hangt het af van de grootte van het voedingsmiddel?

De 80/20 regel moet je niet te letterlijk nemen. Je hoeft dus niet exact te gaan bepalen hoeveel koekjes of chips je mag eten. Het is wel een goede richtlijn die je kunt volgen, maar je hoeft je hier dus niet exact aan te houden. Zolang je maar weet dat je niet de helft van je calorieën uit ongezonde producten moet halen of bij de helft van je maaltijden voor ongezonde producten kiest.

Je hoeft niet altijd per se iets lekkers te eten. Als jij op een dag geen trek hebt in iets ongezonds, kun je natuurlijk ook gewoon alleen maar gezonde voedingsmiddelen eten. Heb je een andere dag meer zin om te cheaten? Dan kun je weer wat meer lekkere dingen eten, zolang je het maar een beetje binnen de perken houdt. Maak dus geen exacte berekeningen en maak ook geen misbruik van de 80/20 regel. Eet wat lekkers als je daar echt trek in hebt en gebruik de regel juist om een gezonde relatie te krijgen met voeding.

Stap voor stap je leefstijl aanpassen en kilo‘s verliezen

Er zijn zoveel verschillende adviezen over training en voeding, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen hoe je nu echt je leefstijl aanpast en kilo’s verliest. Waar begin je en wat is nu het belangrijkste als je wilt afvallen? Met onze Powervrouw Bundel leer jij stap voor stap hoe je jouw leefstijl aanpast en blijvend gewicht verliest.

Je leert onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainings- en voedingsschema samenstelt
✓ Hoe je het maximale uit je trainingen haalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jezelf kunt motiveren
✓ Hoe je gewoontes aanleert en discipline opbouwt
✓ Welke factoren belangrijk zijn voor spierherstel
✓ Hoe je echt kunt ontspannen en tijd voor jezelf kunt nemen

Alle info die je nodig hebt om af te vallen en jouw leefstijl blijvend te veranderen!

Meer info & bestellen ->

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid