Gezonde eetgewoontes

17 oktober 2020

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Misschien worstel je al jaren met voeding en vind je het ontzettend lastig om gezond te eten. Je bent zeker niet de enige! Het is ook lastig om jezelf nieuwe eetgewoontes aan te leren. Maar als je weet hoe je dit makkelijker maakt voor jezelf, gaat het je echt wel lukken. In dit artikel vind je vijf simpele tips die je kunnen helpen bij het aanpassen van je eetgewoontes.

1. Doe het stapje voor stapje

Vaak willen we direct ons hele eetpatroon omgooien en dus al onze eetgewoontes veranderen. Het liefst volgen we een streng dieet, zodat we binnen enkele maanden onze goals hebben behaald. Sommige vrouwen kunnen dit ook, maar voor de meeste vrouwen is dit heel lastig. Binnen één tot drie weken stoppen we er alweer mee en vallen we terug in ons oude eetpatroon.

Je kunt er beter voor kiezen om het stapje voor stapje te doen. Leer eerst één nieuwe eetgewoonte aan, bijvoorbeeld gezond ontbijten of tussendoor wat fruit eten. Ga pas na een aantal weken aan de slag met een volgende eetgewoonte. Ja, dit duurt langer. Maar het maakt het wel een stuk makkelijker en beter vol te houden. Uiteindelijk zal je zo waarschijnlijk veel sneller je bodygoals behalen!

2. Koppel je eetgewoontes aan bepaalde momenten of gewoontes

Als je tegen jezelf zegt om ergens gedurende de dag een stuk fruit te eten, is de kans groot dat je dit blijft uitstellen en/of vergeet. Je kunt er beter voor kiezen om de eetgewoonte te koppelen aan een bepaald moment of een andere gewoonte. Zo kun je bijvoorbeeld elke eerste pauze op je werk een stuk komkommer of een wortel eten of ‘s ochtends direct na het douchen.

3. Stel je lekkere trek uit

Het is misschien niet eens zo heel moeilijk om voldoende gezonde voeding te eten op een dag, maar we vinden het vaak wel heel lastig om ongezonde voeding te laten staan. Probeer jezelf die voedingsmiddelen en snacks niet meteen te ontzeggen, maar probeer je lekkere trek uit te stellen.

Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf dat je die lekkere snack mag als je eerst een gezonde snack hebt gegeten, zoals een handje nootjes of een banaan. Daarna heb je misschien ook helemaal geen trek meer in de minder gezonde snack! En als je dit dan toch wel gaat eten, eet je hier waarschijnlijk minder van.

Wil je meer tips over het aanpassen van je voedingspatroon en het opbouwen van spiermassa? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan! Deze bundel bestaat uit vier e-books met handige stappenplannen en oefeningen die jou helpen je droomlichaam te bouwen. Ontdek meer ->

Dit vind jij ook leuk:

Streng dieet

3 redenen waarom streng diëten niet werkt (en hoe je wel jouw bodygoals behaalt)

Lees Meer
Spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen terwijl je tegelijkertijd je vetpercentage verlaagt? Check deze tips

Lees Meer
Snack die je niet moet eten voor het sporten

Deze 3 voedingsmiddelen moet je juist NIET eten voordat je gaat sporten

Lees Meer

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid