Booty oefeningen die je overal kunt doen

22 juni 2021

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Heb je nog niet genoeg billen oefeningen in je schema of wil je eens een andere oefening proberen? Hier vind je 5 killer booty oefeningen die je nog niet kent. Pluspunt: je kan deze oefeningen vrijwel overal doen!

Frog Pump

Deze booty oefening lijkt erg op de Glute Bridge. Het grote verschil is dat je knieën naar buiten laat ‘vallen’ en je voeten tegen elkaar doet. Zo vorm je een soort kikker. Vanuit die positie breng je nu je billen omhoog en breng je ze daarna weer naar beneden.

Clam Shell

De Clam Shell is eigenlijk een soort Hip Abduction voor thuis of buiten. Je voert deze oefening liggend op je zij uit.

Single Leg Glute Bridge

Dit een unilaterale variant op de normale Glute Bridge. Je voert deze oefening dus met één been uit. Het andere been houd je in de lucht.

Glute Bridge Walk

Omdat de Glute Bridge zo’n goede oefening is, doen we toch nog één variatie. De Glute Bridge Walk is een echter killer voor je booty.

Side Kick

Deze oefening wordt wel eens gedaan in groepslessen of YouTube work-outs. Maar veel vrouwen weten niet hoe goed deze oefening is voor je billen. Je traint hier daarnaast ook meteen je hamstrings en buikspieren mee.

Wil jij leren hoe je jouw eigen persoonlijke trainingsschema maakt of je huidige schema aanpassen aan jouw niveau en wensen? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan. Met dit hardcopy boek leer je stap voor stap hoe je dit doet en je vindt hierin alle info die je nodig hebt over krachttraining, voeding, mindset en herstel.

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid