Houding verbeteren met krachttraining oefeningen

24 oktober 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Als je jouw houding wilt verbeteren, is het vooral belangrijk dat je oefent met een goede houding. Met alleen wat oefeningen leer je niet ineens de juiste houding aan. Toch kunnen bepaalde krachttraining oefeningen wel helpen.

Losse gewichten

Krachttraining oefeningen met losse gewichten dragen het meest bij aan een goede houding. Bij dit soort oefeningen moet je lichaam stabieler blijven, waardoor ook de kleinere, stabiliserende spieren worden getraind.

Houding verbeteren: 7 krachttraining oefeningen

Back Squat

Plank

Romanian Deadlift

Glute Bridge

Overhead Press

Bird Dog

Superman

Focus op de minder sterke spieren

Een verkeerde houding ontstaat meestal doordat bepaalde spieren minder goed ontwikkeld zijn, terwijl de tegenovergestelde spieren juist wél goed ontwikkeld zijn. Let hier ook op en focus je op de spieren die minder goed ontwikkeld zijn. Heb je een zwakke onderrug en sterke buikspieren? Train dan je onderrug wat meer en je buikspieren wat minder.

In het KVV Magazine kun je nog veel meer lezen over krachttraining en in elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Het magazine staat vol no-nonsense info, inspirerende verhalen en praktische tips. Leuk om te lezen, motiverend en je leert hoe je sneller en makkelijker jouw bodygoals behaalt!

Heb jij jouw exemplaar al gereserveerd?

=> Meer info & reserveren

KVV Magazine Voordeelbundel

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

Powervrouw-Bundel-Krachttraining-boek

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid