11 mei 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Als je traint met een kettlebell in plaats van dumbbells, wordt je core meer aangesproken. Je stabiliserende spieren moeten namelijk meer werk verrichten, omdat het zwaartepunt van de kettlebell van je hand af ligt. Je traint dus meer spieren en daarnaast gaat je explosieve kracht vooruit. Ook wordt je gripkracht beter. Dit komt doordat het lastiger is om een kettlebell vast te houden, omdat het handvat dikker is. Trainen met een kettlebell biedt dus veel voordelen. Maar hoe kun je nu het beste jouw bovenlichaam trainen met een kettlebell? Hier vind je de 4 meest effectieve kettlebell oefeningen voor je bovenlichaam.

One-arm Kettlebell Row

Deze oefening lijkt eigenlijk precies op de One-Arm Dumbbell Row. De focus ligt hierbij op de lats, maar je traint ook de rest van je rug, de buikspieren, de borst en de biceps mee.

Kettlebell Chest Press

De Kettlebell Chest Press is eigenlijk een soort Bench Press, maar dan met een Kettlebell. Hiermee train je met name de borstspieren, maar ook de schouders en de triceps. Je kunt deze fitness oefening ook staand doen en/of met één arm tegelijk.

One-Arm Kettlebell Military Press

Een ontzettend goede kettlebell oefening voor je schouders en rug is de One-Arm Kettlebell Military Press. Je traint hiermee de schouders, bovenrug, bovenkant van de borst, triceps en core. Je kunt de oefening staand doen, maar ook zittend. Als je het zittend doet, train je de core en de hamstrings nog meer mee.

Russian Twist

Met de Russian Twist train je jouw abs, obliques en onderrug, oftewel je gehele core. Je kunt deze oefening met een kettlebell doen om hem zwaarder te maken.

Welk gewicht moet je kiezen?

Bij het trainen met een kettlebell is het ook belangrijk om het juiste startgewicht te kiezen. Je moet niet te zwaar trainen, maar ook niet te licht. In het eerste geval loop je het risico op overbelasting en blessures en in het tweede geval haal je niet het maximale uit je training. Met dit blog kun je bepalen wat jouw ideale startgewicht is.

Als je meer wilt leren over krachttraining en verschillende krachttraining oefeningen, raad ik je onze KVV Magazines aan. Hierin vind je uitleg over oefeningen, trainingsschema’s en no-nonsense info over krachttraining en voeding. Elke vrouwelijke krachtsporter zou dit magazine in huis moeten hebben!

Reserveer jouw exemplaar

KVV Magazine Voordeelbundel

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

Weekmenu’s op maat

Wat is je doelstelling?

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid