DOOR Rowan Blom 

26 november 2020

Dumbbell Row
KVV Magazine


 Meer bewegen is natuurlijk goed voor onze gezondheid, maar krachttraining biedt nog veel meer voordelen. Waarom zou elke vrouw aan krachttraining moeten doen? Hieronder vind je vijf redenen.

1. Je lichaam krijgt mooie vormen

De meeste vrouwen starten met krachttraining om hun lichaam mooi te vormen. Ze willen bijvoorbeeld afvallen of aankomen. Het grote voordeel van krachttraining ten opzichte van cardio is dat je hiermee ook echt je lichaam meer vorm geeft. Het zorgt dus niet allen voor gewichtstoename of -afname, maar je lichaam komt er ook strakker en mooier gevormd uit te zien. Daarbij kun je met krachttraining ook wat extra aandacht geven aan bepaalde delen van je lichaam, zoals je billen of je buik.

2. Je krijgt meer zelfvertrouwen

Krachttraining zorgt voor een krachttoename en daardoor voel je je ook veel sterker. Bijvoorbeeld als je alleen in een donker steegje loopt, maar ook gewoon in het algemeen. Je hebt het gevoel dat je de wereld veel beter aan kan en je staat sterker in je schoenen.

3. Je zit lekkerder in je vel

Wist je dat je lichaam tijdens het doen van een krachttraining gelukstofjes aanmaakt? Daardoor voel je je gelukkiger en zit je over het algemeen lekkerder in je vel.

4. Je lichaamshouding wordt beter

Een andere goede reden om aan krachttraining te doen is het verbeteren van je lichaamshouding. Met krachttraining leer je je rug rechter houden en je traint je rugspieren, waardoor je meer rechtop gaat staan. Je krijgt minder last van je rug en je komt ook zelfverzekerder over.

5. Je hormoonbalans verbetert

Veel vrouwen hebben last van schommelingen in hun hormoonbalans, met name vlak voor en tijdens de menstruatie. Dit kan stemmingswisselingen en andere klachten tot gevolg hebben. Door regelmatig een krachttraining work-out van 45 tot 60 minuten verbeter je jouw hormoonbalans en verminder je deze klachten.



Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel. De complete bundel bestaat uit vier e-books met alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

Dit vind je misschien ook leuk:

Afterburn-effect

Meer afvallen door het afterburn-effect?

Je hebt misschien wel eens gehoord van het afterburn-effect. Dit houdt in dat je in de 22 - 24 uur na een training extra calorieën verbrandt. Hoe zit dat nu precies en hoe groot is het afterburn-effect? In dit artikel

Lees Meer
Side Lunge

Strakke dijen? Dit zijn de oefeningen die je moet doen (inclusief video’s)

Zie je dat vet aan de binnenkant van je dijbenen graag verdwijnen? Je kunt helaas niet plaatselijk vet verbranden, dus je moet ook je voedingspatroon aanpassen. Maar er zijn wel fitness oefeningen die je - in combinatie met een lagere

Lees Meer
Vrouw met veel spiermassa

Kunnen vrouwen net zoveel spiermassa opbouwen als mannen?

Vaak wordt gedacht dat mannen meer spiermassa kunnen opbouwen dan vrouwen. Maar is dat eigenlijk wel zo? In dit artikel lees je hier alles over. Toename in spiermassa Als we kijken naar het percentage spiermassa dat we kunnen winnen, is

Lees Meer
Afvallen tijdens lockdown

Afvallen tijdens de lockdown: 3 tips om je bodygoals te behalen

Je maakte de afgelopen tijd eindelijk weer wat progressie of je wilde net weer echt van start gaan… Maar nu zitten we in een lockdown, waardoor het extra lastig is om je bodygoals te behalen. Je kan niet meer naar

Lees Meer
Opgeblazen gevoel na het sporten

Opgeblazen gevoel na het sporten? Hierdoor komt dat

Veel vrouwen sporten om strakker te worden. Maar soms hebben we na het sporten last van een opgeblazen gevoel en lijkt onze buik juist dikker. Niet helemaal wat je wilt natuurlijk en het kan ook heel vervelend zijn. Hoe ontstaat

Lees Meer
Dumbbell oefeningen

Dit zijn de 15 beste dumbbell oefeningen (+ video’s)

Train je thuis en heb je hier alleen dumbbells tot je beschikking? Of train je graag met losse gewichten in de sportschool en zijn de barbells vaak al bezet? Check dan deze 20 beste dumbbell oefeningen!Dumbbell LungeBelangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>