Beste fitness oefeningen voor ronde schouders

6 november 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Word je niet heel snel breed als je jouw schouders gaat trainen? Nee hoor, zeker niet. Het duurt echt wel even voordat je de nodige spiermassa hebt opgebouwd om wat breder te worden. Ronde schouders geven je wat meer body en helpen ook bij het ontwikkelen van die o zo gewilde v-vorm. Je schouderspieren gebruik je trouwens ook bij veel andere fitness oefeningen, dus het is belangrijk dat ze sterk zijn. Hier vind je 5 super effectieve fitness oefeningen voor mooie ronde schouders.

1. Overhead Press

Een echter powerlift oefening waarmee je meteen meerdere spiergroepen aanpakt. Bij deze fitness oefening ligt de focus met name op de voorste schouderkop.

2. Cable Side Raise

De zijkant van je schouders train je met de Side Raise. Je kunt deze krachttraining oefening met verschillende soorten materiaal uitvoeren. Met de Cable Side Raise houd je jouw schouderspieren tijdens de gehele beweging onder spanning. Doe je de oefening thuis en heb je geen kabel of weerstandsbanden? Doe hem dan met dumbbells.

3. Face Pulls

Je mag de achterkant van je schouders natuurlijk niet vergeten. De Face Pulls is hiervoor een goede fitness oefening. Deze oefening helpt trouwens ook mee om schouderblessures te voorkomen. Thuis kun je deze oefening met een handdoek uitvoeren.

4. Arnold Press

Net iets uitgebreider dan de Shoulder Press met dumbbells: de Arnold Press. Deze krachttraining oefening doe je ook met dumbbells, alleen maak je hierbij nog een extra draai. Daardoor train je net wat extra spieren mee. De focus ligt voornamelijk op de voorste schouderkop.

5. Reverse Fly

Je kent de Dumbbell Fly misschien wel, wat een goede oefening is voor het trainen van je borstspieren. De Reverse Fly is hier een variant op. Je staat hierbij niet rechtop, maar naar voren gebogen. Daardoor is de zwaartekracht anders en ligt de focus op de achterkant van je schouderspieren.

Als je meer uitleg wilt over krachttraining oefeningen en inspiratie wilt opdoen met onze trainingsschema’s, raad ik je ons dubbeldikke papieren KVV Magazine aan. Dit blad staat vol met inspirerende verhalen van andere krachtsporters en no-nonsense info over training en voeding. In elke editie vind je ook een trainingsschema en weekmenu.

=> Reserveer jouw exemplaar

KVV Magazine Voordeelbundel

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

Powervrouw-Bundel-Krachttraining-boek

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid