Hoe train je je kuiten

9 december 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Veel vrouwen willen graag slankere kuiten. Daarvoor is het vooral belangrijk om je voeding aan te passen en vet te verliezen. Door je kuiten te trainen bouw je meer spieren op en worden ze juist iets dikker. Dat zorgt echter ook voor meer stevigheid en een mooie, gestroomlijnde vorm. Hoe train je je kuiten nu het beste? Hier vind je 5 goede fitness oefeningen voor je onderbenen.

1. Calf Jump

Dit is eigenlijk de allerbeste oefening die je kunt doen om je kuiten te trainen. Door de explosieve beweging komt er veel meer weerstand op je kuiten. Daarbij is deze beweging natuurlijk dan de beweging die je maakt bij de welbekende Calf Raise, omdat je knieën automatisch mee naar voren komen.

Je doet deze fitness oefening staand op het apparaat dat hiervoor bedoeld is of met de Smith machine.

2. Standing Calf Raise

Ondanks dat de Standing Calf Raise niet zo goed is al de Calf Jump, is het alsnog een goede krachttraining oefening om toe te voegen aan je trainingsschema. De focus ligt hierbij met name op de gastrocnemius kuitspier en dus minder op de soleus.

Je doet deze kuitoefening met een Standing Calf Raise machine op op een verhoging met gewicht in je handen.

3. Seated Calf Raise

Deze kuitoefening heeft veel weg van de Standing Calf Raise, maar je doet deze oefening zittend. Hiervoor gebruik je een Seated Calf Raise machine. Of als je jouw kuiten thuis traint, ga je op een bankje of stoel zitten en leg je gewicht op je knieën.

Met deze oefening train je met name de soleus. Om zowel de gastrocnemius als de soleus goed te trainen, is het slim om de Seated Calf Raise én de Standing Calf Raise aan je fitness schema toe te voegen.

4. Jump Squat

De Jump Squat is een variant op de gewone Squat. Hierbij spring je vanuit de squatpositie omhoog. Dit vraagt een stuk meer van je kuitspieren dan een gewone Squat.

5. Leg Press Toe Presses

Deze kuitspier oefening heeft wel wat weg van de Seated Calf Raise. Hiervoor gebruik je de Leg Press machine.

Misschien weet je niet zo goed welke oefeningen je het beste kunt doen en hoe je jouw trainingsschema opbouwt. En hoe zorg je ervoor dat je maximaal resultaat behaalt?

Met een concreet stappenplan dat wetenschappelijk onderbouwd is weet je zeker dat je het op de juiste manier doet. Je stelt het belangrijkste voorop en je weet precies wat je wanneer moet doen. Dit concrete stappenplan vind je in onze Powervrouw Bundel.

Al duizenden anderen vrouwen als jij hebben dit hardcopy boek besteld en fantastische resultaten behaald. Je vindt hierin alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. De bundel bestaat uit vier concrete stappenplannen met simpele, praktische oefeningen. Hiermee behaal jij gegarandeerd jouw bodygoals.

Aan de slag ->

Powervrouw-Bundel-Krachttraining-boek

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid