Rug trainen thuis oefeningen

22 december 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Veel rug oefeningen die je in de gym doet kun je ook thuis doen. Zo kun je de Lat Pulldown en de Seated Row bijvoorbeeld doen met een weerstandsband. Maar dat is voor lang niet iedereen uitdagend genoeg. Met welke oefeningen kun je jouw rug wel zwaar genoeg trainen thuis zonder dat je hiervoor apparaten of veel materiaal in huis hoeft te halen?

1. Chin-Up 

De Chin-Up is een ontzettend goede compound oefening voor het trainen van je rug. Maar hoe doe je deze oefening als je hiervoor niets in huis hebt en niet in het plafond wilt gaan boren? Heel simpel: met een Chin-Up / Pull-Up bar die je tussen de deurpost kunt klemmen!

2. Pull-Up

Dit is een variant op de Pull-Up die we vaak net iets zwaarder vinden. Hiermee train je de biceps iets meer mee.

3. Bent-Over Row

De Bent-Over Row kun je met twee dumbbells doen, maar ook met een kettlebell. Of vul een tas met boeken en gebruik dit als gewicht.

4. Glute Bridge

Je kunt de Glute Bridge misschien als een krachttraining oefening voor je bilspieren. Maar wist je dat je hiermee jouw onderrug ook goed traint? Daarom mag deze oefening zeker niet missen in dit lijstje met de beste rug oefeningen voor thuis. Je kunt de oefening verzwaren door gewicht toe te voegen of een weerstandsband om je benen te doen.

5. Pullover

Voor de Pullover heb je één gewicht nodig, zoals een dumbbell, een kettlebell of een tas met een paar dikke boeken. Je traint met deze oefening zowel je lats als je borst goed.

6. Inverted Row

Heb je een Chin-Up / Pull-Up bar in huis? Dan kun je deze bar ook meteen gebruiken om Inverted Rows te doen.

7. Single Leg Romanian Deadlift

Met de Single Leg Romanian Deadlift train je met name je benen en billen. Maar je traint ook je onderrug mee.

Je weet nu hoe je jouw rug kunt trainen thuis. Maar hoe maak je een goed thuis trainingsschema voor jezelf? En waar moet je nu precies op letten om op de juiste manier te trainen? Volg het concrete stappenplan in onze Powervrouw Bundel om beter te presteren én sneller je bodygoals te behalen.

Al duizenden anderen vrouwen als jij hebben dit hardcopy boek besteld en fantastische resultaten behaald. Je vindt hierin alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. De bundel bestaat uit vier concrete stappenplannen met simpele, praktische oefeningen. Hiermee behaal jij gegarandeerd jouw bodygoals.

Aan de slag ->

Powervrouw-Bundel-Krachttraining-boek

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid