KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

2 kilo aankomen in 1 week

12 oktober 2021

Categorie: Afvallen

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

O nee, je bent 2 kilo aangekomen in 1 week tijd. Daar gaat al je progressie… Maar ben je wel écht aangekomen in vet? Als het alleen maar vet zou zijn, zou je namelijk ruim 15.000 calorieën te veel moeten hebben gegeten… Vaak is er dan ook een andere logische verklaring voor.

Je hebt meer koolhydraten gegeten

Je kunt makkelijk 2 kilo aankomen in 1 week of zelfs 2 kilo aankomen in 1 dag als je meer koolhydraten hebt gegeten dan normaal. Dit geldt met name voor vrouwen die een koolhydraatarm of een koolhydraatbeperkt dieet volgen. Dat betekent niet dat koolhydraten slecht voor je zijn en zorgen voor veel vetopbouw. Dat is namelijk niet zo.

Maar koolhydraten zorgen er wel voor dat je meer vocht vasthoudt. Daardoor geeft de weegschaal een hoger getal aan en zie je er misschien ook wat voller uit. Als je de komende dagen wat minder koolhydraten eet, ben je dat vocht en die kilo’s zo weer kwijt.

Je hebt veel zout gegeten

Ook het eten van veel zout zorgt ervoor dat je meer vocht vasthoudt. En dat kan dus ook weer leiden tot een hoger getal op de weegschaal.

Je maag en darmen zitten voller

Als je een flinke maaltijd hebt gegeten en nog niet naar het toilet bent gegaan, kun je ook ineens 2 kilo zijn aangekomen in 1 dag. Dit komt dan doordat er nog veel voedsel in je maag en darmen zit. Het is dus niet 2 kilo vet.

Ook als je jezelf nu in de avond weegt terwijl je de vorige keer in de ochtend hebt gewogen, kun je een stuk zwaarder zijn. En wat denk je dat er gebeurt als je last hebt van constipatie? Ook dan blijft er meer voedsel in je lichaam zitten en kan het lijken alsof je bent aangekomen.

Je moet ongesteld worden

Voordat je ongesteld moet worden stijgt de hoeveelheid oestrogeen in je lichaam. Een hoge hoeveelheid van dit hormoon zorgt ervoor dat je meer vocht vasthoudt. Ben je 2 kilo aangekomen in 1 week en moet je ongesteld worden? Grote kans dat het daaraan ligt. Goed nieuws: vanaf het moment dat je ongesteld wordt verdwijnt dat extra gewicht weer.

Zo schrik je minder van de weegschaal

Ook al ken je deze redenen nu, misschien schrik je alsnog als je volgens de weegschaal 2 kilo bent aangekomen in 1 week of in 1 dag. Om dit te voorkomen kun je een aantal dingen doen:

  • Weeg jezelf maximaal 1 keer per week;
  • Weeg jezelf altijd op hetzelfde moment: voordat je hebt ontbeten en gedronken en voordat je bent gaan sporten;
  • Weeg jezelf niet de dag na een cheatdag of een cheatmaaltijd, maar pas een paar dagen later;
  • Meet ook je lichaamsomtrek en maak foto’s;
  • Kijk naar je vooruitgang over een langere termijn, bijvoorbeeld een maand of een half jaar.

Als je stap voor stap een duurzaam voedingspatroon wilt ontwikkelen waarmee je jouw bodygoals gaat behalen, raad ik je onze Powervrouw Bundel aan. In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw ideale dagelijkse inname van eiwitten, koolhydraten en vetten bepaalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Hoe je ervoor zorgt dat je dagelijks voldoende binnenkrijgt van alle voedingsstoffen
✓ Wanneer en hoe vaak je het beste kunt eten
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jouw eetgewoontes blijvend veranderd en je voedingspatroon volhoudt

Ook vind je hierin alle info die je nodig hebt om je eigen trainingsschema te maken (+ voorbeelden), je trainingen te optimaliseren en je mindset te veranderen. Daarmee is dit hét boek voor de krachtsportende powervrouw.

Download het gratis inkijkexemplaar ->

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid