KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

Donkey Kicks voor meer spiermassa

18 januari 2020

Categorie: Krachttraining

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Je traint waarschijnlijk voor een strakker lichaam met mooie vormen. Je wilt dus meer spiermassa. Natuurlijk is het fijn als je snel resultaat ziet. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw lichaam meer spiermassa opbouwt?

De mate waarin je spiermassa opbouwt is afhankelijk van veel verschillende factoren. De ene factor speelt hierbij een belangrijkere rol dan de andere. Wij hebben in dit artikel een aantal eenvoudige en makkelijk toe te passen tips voor jou op een rijtje gezet.

Lees hier hoeveel spiermassa je maandelijks kunt opbouwen ->

1. Begin je dag met een eiwitrijk ontbijt

Veel vrouwen vinden het lastig om hun hele voedingspatroon in één keer aan te passen. Dat is ook niet zo vreemd, want je hebt maar een beperkte hoeveelheid wilskracht op een dag. Begin daarom eerst alleen met het ontbijt.

Voeg hieraan eiwitrijke producten toe en zorg ervoor dat het minimaal 20 gram eiwitten bevat. Je vult zo direct de eiwitten aan die tijdens de nacht zijn afgebroken. Daarbij krijg je met minimaal 20 gram eiwitten voldoende van het aminozuur leucine binnen, waardoor je de spiereiwitsynthese maximaliseert.

Maak eens dit lekkere, eiwitrijke ontbijt ->

2. Train meerdere keren per week

Zowel voor beginners als gevorderden is het aan te raden om meerdere keren per week aan krachttraining te doen. Als je slechts één keer per week of minder traint, zullen je spieren minder snel wennen aan de oefeningen. Je zult vaak last krijgen van spierpijn en je techniek zal niet snel vooruit gaan.

Wil je weten hoeveel dagen per week jij het beste kunt trainen? Lees dan in dit artikel hoeveel rust je moet nemen tussen twee work-outs en welke trainingsfrequentie voor jou ideaal is.

3. Ga elke week omhoog in gewicht of herhalingen

Als je vooruit wilt blijven gaan, zal je meer moeten doen. Je spieren hebben steeds een prikkel nodig om sterker te worden en meer massa te krijgen. Dit doe je niet door te wisselen van oefeningen. Het is juist beter om dezelfde bewegingen te blijven te doen. In plaats daarvan maak je elke training iets zwaarder door het gewicht of de herhalingen te verhogen. Doe dit in kleine stapjes, zodat je dit wekelijks kunt blijven doen en geen blessures oploopt.

Lees hier alles over progressive overload ->

Lees in dit blog hoe zwaar je moet trainen ->

Wil je weten wat de beste krachttraining oefeningen zijn en hoe je de juiste oefeningen selecteert? Leer hoe je stap voor stap je eigen trainingsschema maakt met onze Powervrouw Bundel. In dit hardcopy boek vind je alle info over training, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt.

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Dit vind jij ook leuk:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid