DOOR Rowan Blom 

16 september 2020

KVV Magazine


Emotie-eten: elke vrouw heeft hier waarschijnlijk wel eens mee te maken gehad. De een heeft er vaker last van dan ander en per keer verschilt het ook hoeveel we eten. Soms is een stukje chocola voldoende en andere keren wordt het een hele eetbui. Emotie-eten kan je resultaten flink in de weg staan. Maar wat doe je ertegen? In dit artikel delen wij drie handige tips.

Tip 1: Laat je emoties er zijn

Als we niet lekker in ons vel zitten, gaan we snacken om onze emoties niet te hoeven ervaren. We willen deze emoties onderdrukken en ons zo snel mogelijk weer goed voelen. Het eten van suikerrijk of vetrijk voedsel zorgt ook even voor een beter gevoel, omdat het geluksstofjes aanmaakt. Maar daarna komen onze emoties vaak weer terug en het is natuurlijk ook niet goed voor onze gezondheid en onze doelen.

Je emoties dan alleen maar proberen weg te drukken heeft weinig zin. Hierdoor wordt het vaak zelfs alleen maar erger. Het is er beter om je emoties er te laten zijn. Probeer ze juist te voelen, want door je gevoel te accepteren neemt het vaak af.

Tip 2: Pak de oorzaak aan

Onze emoties hebben vaak een oorzaak. Als je deze oorzaak direct kunt aanpakken, is het aan te raden om dit ook meteen te doen. Ben je moe? Ga dan even slapen. Ben je gestresst omdat je niet weet hoe je bepaalde afspraken of taken moet inplannen in je agenda? Ga dan uitzoeken hoe je dit doet en plan het in, zodat je van die stress af bent.

Tip 3: Beweeg!

Door suikerrijke en vetrijke voeding te eten maak je tijdelijk geluksstofjes aan, maar dat doe je ook als je beweegt! En bewegen is natuurlijk een veel gezondere optie. Tip 1 en 2 zijn het belangrijkst , maar als je dit hebt gedaan kun je daarna ook even gaan bewegen om je weer beter in je vel te voelen. Doe wat krachttraining oefeningen, een HIIT work-out of ga een rondje hardlopen of wandelen. Ben je moe of kun je jezelf hier echt niet toe aanzetten? Dan kun je ook kiezen voor yoga, zo beweeg je ook en het helpt je te ontspannen.

Wil je meer tips over het aanpassen van je voedingspatroon en het opbouwen van spiermassa? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan! Deze bundel bestaat uit vier e-books met handige stappenplannen en oefeningen die jou helpen je droomlichaam te bouwen. Ontdek meer ->



Dit vind je misschien ook leuk:

Groene bladgroente met magnesium

In welke voeding zit magnesium? 4 tips om meer magnesium binnen te krijgen

Misschien heb je wel eens gehoord dat magnesium goed is voor sporters.

Lees Meer
Spinazie - voeding met veel ijzer

Waarom ijzer zo belangrijk is voor sporters (+ lijst voeding met veel ijzer)

IJzer is een essentieel spoorelement voor ons lichaam. Het wordt gebruikt voor

Lees Meer
Aankomen in de overgang

Hoe voorkom je dat je aankomt in de overgang?

In de overgang verandert je hormoonbalans. Veel vrouwen komen hierdoor aan. Waardoor

Lees Meer
Gezonde voeding

Verbeter jouw voedingspatroon met deze 6 eenvoudige tips

Je voedingspatroon in één keer helemaal omgooien is voor veel vrouwen lastig

Lees Meer
Taart

Waarom je ook af en toe moet genieten van iets lekkers + alles over de 80/20 regel

Je wilt snel je doelen behalen en daarom wil je nu alleen

Lees Meer
Eten na het sporten

Wat eten na het sporten voor sneller spierherstel?

Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk herstellen na een krachttraining, zodat je

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe now to get the latest updates!

close-link
>