16 september 2020

Categorie: Voeding

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Emotie-eten: elke vrouw heeft hier waarschijnlijk wel eens mee te maken gehad. De een heeft er vaker last van dan ander en per keer verschilt het ook hoeveel we eten. Soms is een stukje chocola voldoende en andere keren wordt het een hele eetbui. Emotie-eten kan je resultaten flink in de weg staan. Maar wat doe je ertegen? In dit artikel delen wij drie handige tips.

Tip 1: Laat je emoties er zijn

Als we niet lekker in ons vel zitten, gaan we snacken om onze emoties niet te hoeven ervaren. We willen deze emoties onderdrukken en ons zo snel mogelijk weer goed voelen. Het eten van suikerrijk of vetrijk voedsel zorgt ook even voor een beter gevoel, omdat het geluksstofjes aanmaakt. Maar daarna komen onze emoties vaak weer terug en het is natuurlijk ook niet goed voor onze gezondheid en onze doelen.

Je emoties dan alleen maar proberen weg te drukken heeft weinig zin. Hierdoor wordt het vaak zelfs alleen maar erger. Het is er beter om je emoties er te laten zijn. Probeer ze juist te voelen, want door je gevoel te accepteren neemt het vaak af.

Powervrouw Bundel

Tip 2: Pak de oorzaak aan

Onze emoties hebben vaak een oorzaak. Als je deze oorzaak direct kunt aanpakken, is het aan te raden om dit ook meteen te doen. Ben je moe? Ga dan even slapen. Ben je gestresst omdat je niet weet hoe je bepaalde afspraken of taken moet inplannen in je agenda? Ga dan uitzoeken hoe je dit doet en plan het in, zodat je van die stress af bent.

Tip 3: Beweeg!

Door suikerrijke en vetrijke voeding te eten maak je tijdelijk geluksstofjes aan, maar dat doe je ook als je beweegt! En bewegen is natuurlijk een veel gezondere optie. Tip 1 en 2 zijn het belangrijkst , maar als je dit hebt gedaan kun je daarna ook even gaan bewegen om je weer beter in je vel te voelen. Doe wat krachttraining oefeningen, een HIIT work-out of ga een rondje hardlopen of wandelen. Ben je moe of kun je jezelf hier echt niet toe aanzetten? Dan kun je ook kiezen voor yoga, zo beweeg je ook en het helpt je te ontspannen.

Wil je meer tips over het aanpassen van je voedingspatroon en het opbouwen van spiermassa? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan! Deze bundel bestaat uit vier e-books met handige stappenplannen en oefeningen die jou helpen je droomlichaam te bouwen. Ontdek meer ->

Dit vind je misschien ook leuk:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid