KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

11 oktober 2021

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Ook als vrouw is het belangrijk om borst oefeningen te doen. Niet alleen omdat je het beste je hele lichaam kunt trainen, maar ook omdat je hiermee je borsten kunt liften.

Borst oefeningen voor vrouwen

Er zijn verschillende manieren om je borsten groter en steviger te doen lijken, bijvoorbeeld met een Push-Up beha of een borstvergroting. Je kunt ze ook zelf iets groter en steviger maken door borst oefeningen te doen. Jouw borstspieren zorgen ervoor dat je borsten op hun plek blijven.

Train je jouw borstspieren regelmatig en met steeds zwaardere gewichten? Dan worden je borsten iets gelift en gaan ze minder snel hangen. Ook komen je borsten wat verder naar voren te staan, waardoor ze iets groter lijken. Je krijgt door het doen van borst oefeningen niet ineens een cup meer, maar je borsten kunnen wel een mooiere vorm krijgen.

10 killer borst oefeningen

1. Push-Up

Misschien verwacht je de Bench Press op nummer 1, maar de Push-Up stijgt hier toch echt bovenuit. Met deze oefening belast je jouw gewichten minder en je borstpieren juist meer. Daarbij train je ook meteen verschillende andere spiergroepen mee, zoals je onderrug, je buikspieren, je schouders en je armen.

2. Dumbbell Bench Press

Vaak kiezen we in de gym voor de Barbell Bench Press, terwijl de Dumbbell Bench Press eigenlijk nog net iets beter is. Omdat je hiermee meer balans moet houden, train je de stabiliserende schouderspieren net iets meer mee. Je hebt bij deze oefening minder snel een spotter nodig, waardoor je ook als je alleen bent sneller omhoog kunt gaan in gewicht. Vaak kun je ook in iets kleinere stappen vooruit, wat het mogelijk maakt om continu progressie te boeken.

3. Barbell Bench Press

Op de derde plek komt dan eindelijk de Barbell Bench Press, wat ook zeker een ontzettend goede borst oefening is. Dit is ook een belangrijke oefening voor powerlifters. Vrouwen komen bij deze oefening vaak sneller op een punt waarbij ze niet meer omhoog kunnen gaan in gewicht. Probeer dan steeds iets meer herhalingen te doen totdat je wel weer wat meer gewicht kunt liften met wat minder herhalingen.

4. Dumbbell Fly

Bij deze borst oefening ligt de focus meer op de borstspieren dan bij de bovengenoemde borst oefeningen. De oefening lijkt ook wat makkelijker, maar toch wordt de Fly vaak niet goed uitgevoerd. Let er bij deze oefening op dat je houding goed is.

5. Chest Dip

Dit is een wat moeilijkere borst oefening voor de meer gevorderde krachtsporter. Je gebruikt hierbij geen gewichten, maar alleen je eigen lichaamsgewicht. Bij deze fitness oefening ligt de focus met name op de borstspieren en de triceps.

6. Chest Press

De Chest Press is een van de makkelijkste borst oefeningen voor beginners. Je doet deze oefening op een apparaat en de voornaamste focus ligt op de borstpieren.

7. Pullover

Dit is een goede oefening voor je borstpieren én je rugspieren.

8. Cable Fly

De Cable Fly is een variant op de Dumbbell Fly. Deze borst oefening doe je echter met een cable machine. Het voordeel van de Cable Fly ten opzichte van de Dumbbell Fly is dat er tijdens de gehele beweging weerstand is.

9. Incline Barbell Bench Press

Deze oefening is een variant op de Bench Press. Hierbij zorg je er echter voor dat je schouders hoger liggen dan je heupen. De helling is ongeveer 30 graden. Door deze borst oefening op deze manier uit te voeren leg je de focus meer op het bovenste deel van de borstspieren.

10. Decline Push-Up

Bij de Decline Push-Up zet je jouw voeten op een verhoging. Dit maakt de oefening zwaarder. Het is dan ook een goede variant voor meer gevorderde krachtsporters die wat meer uitdaging zoeken. Ook hierbij ligt de focus wat meer op het bovenste deel van de borstspieren en je traint de schouderspieren iets meer mee.

Je weet nu welke borst oefeningen je kunt doen. Als je stap voor stap wilt leren hoe je jouw eigen trainingsschema maakt en optimaal resultaat uit je trainingen haalt, raad ik je onze Powervrouw Bundel aan. In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw eigen persoonlijke trainingsschema samenstelt voor thuis of in de gym (+ voorbeelden)
✓ Welke oefeningen echt goed zijn om te doen en welke spiergroepen je hiermee traint
✓ Hoe vaak je moet trainen en hoeveel sets en reps je moet doen
✓ Hoe je de juiste structuur aanbrengt in jouw work-outs
✓ Wat je kunt doen om nog meer uit je trainingen te halen

Ook vind je hierin alle info die je nodig hebt om je eigen voedingsschema te maken (+ voorbeelden), je voedingspatroon blijvend te veranderen en een positieve mindset te ontwikkelen. Daarmee is dit hét boek voor de krachtsportende powervrouw.

Download het gratis inkijkexemplaar ->

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid