DOOR Rowan Blom 

23 november 2020

Groene bladgroente met magnesium
KVV Magazine


Misschien heb je wel eens gehoord dat magnesium goed is voor sporters. Je weet wellicht ook dat er magnesiumsupplementen verkrijgbaar zijn. Alleen haal je magnesium natuurlijk het liefst uit je voeding. Maar in welke voeding zit magnesium? Hier vind je vier tips om meer magnesium binnen te krijgen.

Waar is magnesium goed voor?

Eerst willen we je uitleggen waar magnesium nu eigenlijk goed voor is. Dit zijn de voordelen:

  • Ontspannende werking op de spieren (= minder spierpijn en minder menstruatiepijn)
  • Beter functioneren van de spieren
  • Meer energie
  • Betere nachtrust
  • Gezonde botten en tanden
  • Lagere bloedsuikerspiegel
  • Minder last van stress en spanning
  • Verbeterd geheugen en concentratievermogen

Tip 1: Neem vaker een banaan

Bananen zijn gezond, lekker en ideaal voor onderweg. Ze bevatten ook veel gezonde stofjes, waaronder veel magnesium. Wel bevatten bananen in vergelijking met ander fruit redelijk veel calorieën en suikers. Je kunt er echter ook voor kiezen om maar een halve banaan te eten of een mini banaan!

Tip 2: Eet meer groene bladgroenten

Dat groene bladgroenten ontzettend gezond zijn wist je waarschijnlijk al. Ze zitten ook vol met magnesium! Probeer daarom wat vaker groene bladgroenten te eten. Je kunt dit heel eenvoudig toevoegen aan elke maaltijd. Eet bijvoorbeeld een smoothie met spinazie of boerenkool als ontbijt en een salade als lunch of brood met wat rucola.

Tip 3: Neem vaker een handje noten, zaden of pitten

Noten en zaden zijn ook een bron van magnesium. Een handje noten is een lekker en gezond tussendoortje wat je ook makkelijk mee kunt nemen. Zaden en pitten eet je misschien minder snel uit de losse hond. Maar je kunt dit ook makkelijk over je kwark strooien of toevoegen aan een maaltijd.

Tip 4: Geniet van een stukje pure chocola

Waarschijnlijk ben je net als de meeste vrouwen dol op chocola. Hoe fijn is het dan om wat vaker een stukje pure chocola te eten? Pure chocola zit vol met magnesium en met andere gezonde stofjes. Een goede reden dus om dagelijks een stukje te eten!



Kun je ook teveel magnesium binnenkrijgen?

Een teveel aan magnesium kan darmklachten tot gevolg hebben, waaronder diarree. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Gelukkig is het vrijwel onmogelijk om een teveel aan magnesium binnen te krijgen met alleen je voeding. Hier hoef je dus niet echt bang voor te zijn. Met magnesiumsupplementen kun je wel sneller een teveel aan magnesium binnenkrijgen. Als je suppleert, doe dat dan met minder dan 250 milligram magnesium per dag.

Wil je meer tips over het aanpassen van je voedingspatroon en het opbouwen van spiermassa? Dan raad ik je onze Powervrouw Bundel aan! Deze bundel bestaat uit vier e-books met handige stappenplannen en oefeningen die jou helpen je droomlichaam te bouwen. Ontdek meer ->

Dé musthave voor
krachtsportende powervrouwen

4 e-books met alle info die je nodig hebt

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(231, 65, 67)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Behaal jouw bodygoals

Don't know where to start?

Explore our most popular learning topics. 

Powervrouw Bundel 1

Dit vind je misschien ook leuk:

Spinazie - voeding met veel ijzer

Waarom ijzer zo belangrijk is voor sporters (+ lijst voeding met veel ijzer)

IJzer is een essentieel spoorelement voor ons lichaam. Het wordt gebruikt voor de aanmaak van bloed, de vorming van hemoglobine en myoglobine en het goed functioneren van de enzymen. Maar waarom is ijzer voor sporters nu eigenlijk zo belangrijk? In

Lees Meer
Aankomen in de overgang

Hoe voorkom je dat je aankomt in de overgang?

In de overgang verandert je hormoonbalans. Veel vrouwen komen hierdoor aan. Waardoor komt dit nu precies en hoe kun je dit voorkomen? Er gebeuren verschillende dingen met je lichaam in de overgang. Zo daalt het oestrogeenniveau. Dit hormoon bevordert de

Lees Meer
Gezonde voeding

Verbeter jouw voedingspatroon met deze 6 eenvoudige tips

Je voedingspatroon in één keer helemaal omgooien is voor veel vrouwen lastig en niet goed vol te houden. Je kunt ook slechts een paar aanpassingen doen, waardoor je meteen al een stuk gezonder eet. Hieronder vind je zes eenvoudige tips

Lees Meer
Taart

Waarom je ook af en toe moet genieten van iets lekkers + alles over de 80/20 regel

Je wilt snel je doelen behalen en daarom wil je nu alleen nog maar gezond gaan eten. Maar weet je dat het ook goed is om af en toe te genieten van iets lekkers? In dit artikel leggen wij je

Lees Meer
Eten na het sporten

Wat eten na het sporten voor sneller spierherstel?

Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk herstellen na een krachttraining, zodat je de volgende training weer optimaal presteert. Een beter herstel bevordert ook de spiergroei en je zal minder last hebben van spierpijn. Maar wat moet je eten na het

Lees Meer
Waar zitten koolhydraten in

Hoeveel koolhydraten per dag en waar zitten koolhydraten in?

Koolhydraten hebben een slechte naam, maar zijn zeker voor krachtsporters een belangrijke energiebron. Goede koolhydraten haal je vooral uit volkoren graanproducten, aardappels, peulvruchten, groente en fruit. Hoeveel koolhydraten moet je per dag eten en waar zitten koolhydraten in? Je ontdekt

Lees Meer

over de auteur

 

Volg mij

 


100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
close-link
>