KVV Magazine Voordeelbundel

Ons papieren magazine is terug met nieuwe dubbeldikke edities!

Makkelijker afvallen

7 oktober 2021

Categorie: Afvallen

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Wie zegt dat afvallen moeilijk moet zijn? Als je het moeilijker voor jezelf maakt, is de kans dat je het volhoudt alleen maar kleiner. Misschien heb je al een aantal strenge diëten geprobeerd en ben je toch geen stap dichterbij je bodygoals gekomen. Waarom zou het dan wel werken als je nu weer een streng dieet probeert? In dit blog vind je drie manieren om het afvallen makkelijker te maken, zodat je het nu wel kan volhouden, kan genieten én je bodygoals behaalt.

1. Eet meer dan normaal

Huh, meer eten als je wilt afvallen? Ja zeker! Zo kun je namelijk makkelijker afvallen zonder hongergevoel. Dan bedoel ik natuurlijk niet meer calorieën, want je moet juist minder calorieën binnenkrijgen om gewicht te verliezen. Maar wel meer eten in volume.

Dat doe je door caloriearme producten aan je voedingspatroon toe te voegen, zoals groenten, low Kcal fruit en magere kwark. Hier kun je lekker veel van eten zonder veel calorieën binnen te krijgen. En aangezien het ook rijk is aan nutriënten vut het ook goed. Eet hier gedurende de dag voldoende van, zodat je goed gevuld blijft en geen hongergevoel hebt. Dat maakt het afvallen een stuk makkelijker!

2. Geniet af en toe van iets lekkers

Een gezond voedingspatroon betekent niet dat je nooit meer iets lekkers mag. Je mag dit zeker wel, zolang je maar mate houdt. Alles draait eigenlijk om de juiste balans. Het beste is om ongeveer voor 80% gezonde voeding te eten. De overige 20% bestaat dan uit lekkernijen, waardoor je het afvallen makkelijker én leuker maakt.

Dit kun je deels bewust inplannen in je voedingspatroon. Maar het is ook niet erg als je een keertje wat extra’s eet wat je niet gepland hebt. Zolang je hier maar echt van geniet en het niet eet vanwege stress of vanuit verveling.

De 80%/20% hoef je trouwens echt niet heel nauwkeurig te berekenen. Het mag ook echt wel de ene dag of week een iets andere verhouding zijn dan de andere dag of week. Je wilt namelijk makkelijker afvallen en af en toe even lekker genieten zonder continu berekeningen te maken. Maar zorg er wel voor dat die 20% niet standaard 50% wordt 😉

3. Ontwikkel een voedingspatroon dat bij jou past

Er zijn veel standaard diëten en voedingspatronen die je zou kunnen volgen. Maar de kans is groot dat jij (of je gezinsleden) niet alles lekker vinden. Of dat je te veel tijd moet besteden aan het koken, terwijl dat niet in je drukke leefstijl past.

Als je een gezond voedingspatroon wilt creëren dat je ook echt kunt volhouden, is het belangrijk dat dit ook echt bij je past. Het afvallen wordt makkelijker als je gezonde maaltijden en tussendoortjes eet die je ook echt lekker vindt. Zorg er ook voor dat je niet meer tijd aan het koken kwijt bent dan je wilt en kunt besteden.

Bij het ontwikkelen van een gezond voedingspatroon dat bij jou past ga je eigenlijk uit van jouw huidige voedingspatroon. Daar breng je enkele veranderingen in, zodat je minder eet dan je behoefte en gezonder eet. Als je stap voor stap een duurzaam voedingspatroon wilt ontwikkelen waarmee je jouw bodygoals gaat behalen, raad ik je onze Powervrouw Bundel aan. In dit hardcopy boek leer je onder andere:

✓ Hoe je jouw ideale dagelijkse inname van eiwitten, koolhydraten en vetten bepaalt
✓ Welke voeding jou helpt om je goals te bereiken
✓ Hoe je ervoor zorgt dat je dagelijks voldoende binnenkrijgt van alle voedingsstoffen
✓ Wanneer en hoe vaak je het beste kunt eten
✓ Met welke voedingsmiddelen je jouw energielevel en slaap kunt verbeteren
✓ Hoe je jouw eetgewoontes blijvend veranderd en je voedingspatroon volhoudt

Ook vind je hierin alle info die je nodig hebt om je eigen trainingsschema te maken (+ voorbeelden), je trainingen te optimaliseren en je mindset te veranderen. Daarmee is dit hét boek voor de krachtsportende powervrouw.

Download het gratis inkijkexemplaar ->

Meer info & bestellen ->

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Handmatig geselecteerde blogs voor jou:

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
close-link
>
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid