16 maart 2022

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Soms is het gewoon om een keer thuis te trainen. Of misschien train je het liefst altijd wel thuis. Hier vind je 5 slimme tips voor je thuis work-out, zodat jij effectief traint en sneller je doelen behaalt.

1. Haal de juiste spullen in huis

Je kunt oefeningen met alleen met lichaamsgewicht doen, maar je maakt pas echt progressie als je ook omhoog kunt gaan in gewicht (zeker als je meer gevorderd bent). Daarom kun je toch het beste een aantal spullen in huis halen om het gewicht te verhogen.

Dit heb je nodig voor krachttraining thuis ->

2. Plan je work-outs in

Ook nu je thuis traint is het slim om je work-outs in te plannen. De kans is groter dat je dan ook echt gaat trainen! Je kunt ook elke ochtend een uurtje bewegen (work-out / wandelen / fietsen) inplannen, zodat je hier een dagelijkse gewoonte van maakt.

5 tips om thuis meer te bewegen ->

3. Kies de juiste oefeningen

Squats met alleen lichaamsgewicht of met lichte gewichten is misschien niet zo zwaar voor je. De Bulgarian Split Squat is een betere variant voor thuis, omdat deze oefening ook zonder gewicht al best wel zwaar is. De Push-Up en Chin-Up of Pull-Up zijn goede oefeningen voor het trainen van je bovenlichaam.

4 single leg oefeningen voor thuis ->

Stappenplan voor de perfecte Push-Up ->

Stappenplan Chin-Up / Pull-Up ->

4. Doe meer reps

Omdat je waarschijnlijk met wat minder gewicht traint, moet je jouw oefeningen op een andere manier uitdagender maken. Dit doe je door meer reps toe te voegen. Probeer elke week omhoog te gaan in het aantal reps. Voor kracht of spieropbouw kun je het beste niet meer dan 30 reps per set doen. Eventueel kun je wel een extra setje toevoegen.

5. Train niet te vaak

Ook als je thuis traint is het belangrijk om wel even rust te houden tussen het trainen van een spiergroep. Je herstelcapaciteit kan wel iets beter zijn als je met minder gewicht traint, maar je moet in ieder geval wel rusten. Probeer dit zelf goed aan te voelen.

Doe je alle oefeningen met veel herhalingen zonder gewicht? Dan train je meer voor conditioning / afvallen en kun je eventueel vaker trainen.

Als je graag elke dag wilt trainen, kun je je work-outs afwisselen met andere vormen van beweging. Zo kun je een HIIT work-out doen, een yogasessie of een rondje gaan wandelen.

Zoveel rust moet je nemen tussen twee work-outs ->

Probeer deze HIIT work-out ->

Hoe maak je een goed thuis trainingsschema voor jezelf? En waar moet je nu precies op letten om op de juiste manier te trainen? Volg het concrete stappenplan in onze Powervrouw Bundel om beter te presteren én sneller je bodygoals te behalen.

Al duizenden anderen vrouwen als jij hebben dit hardcopy boek besteld en fantastische resultaten behaald. Je vindt hierin alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. De bundel bestaat uit vier concrete stappenplannen met simpele, praktische oefeningen. Hiermee behaal jij gegarandeerd jouw bodygoals.

Aan de slag ->

Powervrouw-Bundel-Krachttraining-boek

Anderen lezen ook:

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Gerelateerde blogs:

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid