Tips voor vetverlies

1 oktober 2022

Categorie: Dieet, Gezond afvallen

minuten leestijd

Over de auteur
Rowan Blom

Rowan is de oprichtster van Krachttraining Voor Vrouwen. Inmiddels doet ze ruim 8 jaar aan krachttraining en is dit echt haar passie geworden. Met Krachttraining Voor Vrouwen wil zij vrouwelijke krachtsporters voorzien van de juiste informatie, inspireren en samenbrengen.

Wil jij graag wat kilo’s kwijt? Misschien heb je al gezocht naar tips voor vetverlies en van alles gevonden. Maar welke tips en adviezen helpen nu echt? Hier vind je onze 25 kick-ass tips voor vetverlies.

  1. 1
    Geniet! Kook lekkere gezonde gerechten en gun jezelf af en toe een cheat.
  2. 2
    Kies bij cheats voor kleinere verpakkingen, zoals een klein bakje ijs of een klein bakje chips. Een grote verpakking lijkt misschien voordeliger, maar als je die ook in één keer leeg eet ben je juist duurder uit.
  3. 3
    Doe boodschappen na het eten. Als je boodschappen doet met honger, haal je veel sneller allerlei snacks in huis.
  4. 4
    Beweeg meer zonder moeite. Pak eens de fiets in plaats van de auto of wandel met een collega in de pauze.
  5. 5
    Slaap voldoende. Een tekort aan slaap kan zorgen voor een trager metabolisme. Daarnaast heeft vermoeidheid een negatieve invloed op je wilskracht.
  6. 6
    Zorg voor een dagelijkse structuur in je eetpatroon. Als je steeds op andere tijden eet, heb je de hele dag door honger. Dat wil je voorkomen.
  7. 7
    Voel je niet schuldig als je je een keer hebt laten gaan. Accepteer het en pak de draad weer op.
  8. 8
    Eet minder koolhydraten. Je hoeft echt niet alle koolhydraten te skippen, maar schep wat minder pasta of rijst op en eet een boterham minder. Het is belangrijk dat je genoeg eiwitten en vetten blijft eten, wat automatisch betekent dat je bij het afvallen moet bezuinigen op koolhydraten.
  9. 9
    Kook meerdere porties en vries een deel in. Zo heb je altijd een gezonde kant-en-klaar maaltijd als je geen zin hebt om te koken.
  10. 10
    Laat je perfectionisme los. Enkele calorieën meer of een paar gram eiwitten minder heeft echt niet veel effect op je resultaat.
  11. 11
    Doe 2 krachttraining work-outs per week, zodat je lichaam meer vorm krijgt en je je krachtiger voelt. Al zijn het maar work-outs van 30 minuten.
  12. 12
    Eet meer volume met caloriearme producten. Voeg extra groenten toe en kies regelmatig voor magere producten. Je maag zit dan voller en je voelt je meer verzadigd.
  13. 13
    Houd af en toe een eetdagboek bij. Zo zie je wat je echt eet. Je kunt dan bepalen wat het grootste effect heeft op je resultaat en dit aanpassen.
  14. 14
    Laat je dag niet verpesten door de weegschaal. Veel factoren hebben invloed op je gewicht, waardoor het kan schommelen. Dat betekent niet meteen dat je in vet bent aangekomen.
  15. 15
    Maak slimme eetwissels. Vervang chips door een handje noten. Neem muesli in plaats van granola. En vervang frisdrank door water met fruit of kruiden.
  16. 16
    Eet voldoende. Jezelf uithongeren is niet gezond en lastig vol te houden. Ga maximaal 30% onder je dagelijkse caloriebehoefte zitten.
  17. 17
    Kijk naar de voedingswaarden van bewerkte producten. Soms bevat hetzelfde product van een ander merk veel minder calorieën of suiker.
  18. 18
    Geef je eten smaak met kruiden of zelfgemaakte sausjes.
  19. 19
    Maak elke twee weken een progressiefoto. Zo zie je duidelijk het resultaat en weet je waar je het voor doet.
  20. 20
    Drink voldoende water. Dit vult je maag en hierdoor houd je minder vocht vast.
  21. 21
    Heb geduld. Je hebt die kilo's er ook niet in een paar weken bij gekregen. Logisch ook dat ze niet binnen enkele weken eraf zijn, toch? Ook als het minder snel gaat dan je wilt, je komt toch steeds een stapje dichterbij je droomlichaam.
  22. 22
    Eet meer vezels. Dit zorgt voor een verzadigd gevoel en het is goed voor je spijsvertering.
  23. 23
    Laat je inspireren door andere vrouwen op social media of door de vrouwen in ons magazine.
  24. 24
    Eet met aandacht. Zo geniet je er meer van en ben je sneller verzadigd.
  25. 25
    Beloon jezelf! Bijvoorbeeld met een lekker dagje sauna.

Wil jij nu eindelijk écht aan de slag met die extra kilo´s en kun je wel wat begeleiding gebruiken? Doe dan mee met ons Vet Verlies Programma: je verliest 4 tot 12 kilo in 3 maanden en je geeft jouw zelfvertrouwen een enorme boost!

Dit krijg je:

✓ Work-outs op maat met 3D animaties van de oefeningen
✓ Elke week een nieuw persoonlijk weekmenu met lekkere, gezonde gerechten
✓ Een feedback formulier dat je eens per week invult, zodat we kunnen bijstellen waar nodig
✓ Tips en oefeningen om je zelfvertrouwen te vergroten

Na deze 3 maanden ben jij 4 tot 12 kilo kwijt, zit je lekker in je vel en straal je als nooit tevoren. Je hebt alle handvaten om zelfstandig verder te gaan en jouw resultaat te behouden.

Meer info & aanmelden

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

Hét boek met alle info die je nodig hebt

In de hardcopy Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, mindset en herstel die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Gerelateerde blogs:

Weekmenu’s op maat

Wat is je doelstelling?

100%
NIET GOED =
GELD TERUG
GARANTIE
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden.
Accepteren
Afwijzen
Privacybeleid